Flyavgift i statsbudsjettet 2016

Status
Not open for further replies.
Får ikke breakdown, men velger jeg award via LHR i økonomi (AA.com) er prisen 479.36 USD. I Business er det betydelig høyere.
Hvis jeg velger en annen europeisk gateway er prisen USD 65 i alle klasser. Så forskjellen er LHR.

Vi undersøkte og satte oss inn i hva som skulle betales:

Attachments

• ba taxes.jpg
    ba taxes.jpg
    108.4 KB · Views: 276
Vi undersøkte og satte oss inn i hva som skulle betales:
Da er det enten mer enn 24 timers stopp eller to forskjellige bookinger (eller en feil en plass)

Får ikke breakdown, men velger jeg award via LHR i økonomi (AA.com) er prisen 479.36 USD. I Business er det betydelig høyere.
Hvis jeg velger en annen europeisk gateway er prisen USD 65 i alle klasser. Så forskjellen er LHR.
Avtale mellom AA og BA at AA skal ta ut YQ på awardbilletter til LHR så vidt jeg vet.

Last edited:
Nå vil jeg jo tro at de fleste som stemte for Brexit muligens ikke har så mye transfer utland/utland ;) og som du sier er det deler som er defininert avhengig av billet type, vi "sparte" over USD 600.00 I avgifter ved å la Alexandra returnere FCO-ORD-SEA I stedenfor FCO-LHR-SEA (USD 600.00 hadde nok vært vel anvendt for å fly BA iso AA på Business - men det er en digresjon). Så avhenging av billet type, klasse med mere kan man fort få en god porsjon Britiske Avgifter midt I fanget.

Som uthevet over har jeg skrevet at dette avhenger av billet type.

Trodde dere sjekket hva dere påstod jeg. .

Tror det er noen andre grunner enn at det er avgifter som gjør at prisene er høye. Mye skrik og lite ull fra de to amerikanere - sjekk litt fakta før dere kommer med påstander. APD er null på transfer utland - utland.

Jeg la frem forskjellen fra den første reisen (I en serie) - reisene starter I Roma (ikke Oslo som ditt eksempel) og oppdragsgiver har Business Class som standard, derfor er vårt eksempel (som jeg også beskrev fra Business Class - ikke billigste turist mellom 2 byer vår reise ikke innbefattet). Billett typen som oppdragsgiver ønsker - gir en forskjell på noe over USD 600.00 (Totalt er taxes EUR 814.30 med BA). Fakta er fra BA (jeg ser ingen grunn til ikke å stole på dem) vet ikke hvordan jeg skal sjekke bedre ? (oppdragsgiver godtok det samme vedlegget som jeg har lagt frem over).

Da er det enten mer enn 24 timers stopp eller to forskjellige bookinger (eller en feil en plass)

Om du mener det er en feil en plass må du ta det med BA, du ser godt at det dreier seg om en bestilling (hvordan ville avgifter fra en separat bestilling bli inkludert I vinduet jeg la frem ?) Ja det er et stop på 24 timer som utløser avgiften - men jeg har ikke sagt at avgiften gjelder alle reiser, kun at reisen slik oppdragsgiver ønsket det ble USD 600.00 dyrere via London. (Oppdragsgiver har også kontor I Chicago så møtet kunne legges dit uten at billetten ble dyrere).

Om du mener det er en feil en plass må du ta det med BA, du ser godt at det dreier seg om en bestilling (hvordan ville avgifter fra en separat bestilling bli inkludert I vinduet jeg la frem ?) Ja det er et stop på 24 timer som utløser avgiften - men jeg har ikke sagt at avgiften gjelder alle reiser, kun at reisen slik oppdragsgiver ønsket det ble USD 600.00 dyrere via London. (Oppdragsgiver har også kontor I Chicago så møtet kunne legges dit uten at billetten ble dyrere).
Da er det ikke feil. Saken som ble diskutert at det IKKE er høye avgifter ved transfer i London, og da er det jo dumt å legge frem eksempler på priser med stop-over (var det bare for å skape forvirring?).

Da er det ikke feil. Saken som ble diskutert at det IKKE er høye avgifter ved transfer i London, og da er det jo dumt å legge frem eksempler på priser med stop-over (var det bare for å skape forvirring?).

Nei, transfer ble brakt inn av KGL som et svar på mitt innlegg om at de som stemte for Brexit betaler høye avgifter, så om det var avsporing så var nettopp transfer avsporingen.

Det er riktig det som Discus sier - i reglene til APD står det klart at transfer er definert som mindre 24 timer stopp på f.eks. LHR. For å unngå å betale må man følge reglene, gjør man det ikke så er du doomed og må punge ut.

På wikipedia er dett klarere forklart enn jeg gjør
The duty is not payable by inbound international passengers who are booked to continue their journey (to an international destination) within 24 hours of their scheduled time of arrival in the UK. (The same exemption applies to booked onward domestic flights, but the time limits are shorter and more complex.) If a passenger "stops-over" for more than 24 hours (or the domestic limit, if applicable), duty is payable in full.

Status
Not open for further replies.
Back