Fly til Australia

MagnusW

Newcomer
Hei,

Jeg skal til Australia for å studere fra februar, og lurer på om noen har tips til hvordan jeg bør fly for å få en litt spennende flyreise?

Har tenkt litt på business siden det er så langt, men er usikker på om jeg skal ta meg råd til det.

Har sett at jeg via killroy kan få oslo-frankfurt-abu dhabi-melbourne til ca 5000 kr, og det er jo billig. Hvor mye tror dere jeg må ut med for en billett på business? Og evt hvor bør jeg sjekke?

Det er snakk om enveisbillett.

Billigste OSL-MEL i februar er en Lufthansa/Qatar-kombinasjon med mellomlanding i FRA og DOH. Pris ca. 15000 for én vei.

så singapore airlines har relativt god plass og god service på economy? Hvordan blir ruten om jeg vil fly med dem? Via frankfurt og singapore?

15k på business, ikke sant? Og hvor finner jeg denne prisen?

Business på Qatar Airways ja, bookes på qatarairways.com eller ditt favorittnettreisebyrå.

Singapore skal ha nesten 10000 for én vei i eco, da via LHR. Ville valgt Lufthansa/Qatar i biz eller den billige ecobilletten ovenfor om jeg var deg.

Men vil vel si at om du først skal fleske til med business er dette rette turen å gjøre det på, turen er jo lang og drøy.

EDIT: Ser nå i ettertid at det er OSL-LHR-DOH-MEL som tilbys på qatarairways.com, ikke via FRA (som tilbys bla. hos noen nettreisebyråer). Det er SAS som flyr deg fra OSL til LHR. Uansett, reiser du med Qatar vil du få helt flat seng på strekket LHR-DOH (med 777-300ER) og DOH-MEL (777-200LR). Relativt gode connections er det også, så du er fremme i Melbourne "bare" 25 timer etter at du tok av fra OSL.

Last edited:
Jeg vil anbefale Singapore Airlines og Emirates på det varmeste! Har flydd med begge i økonomi, men har også testet Emirates sin business class. Begge selskaper leverer varene både forran og bak gardinen.

Dersom du vil prøve en litt utradisjonell reiserute, kan du f. eks fly via Sør Afrika med South African Airways, Chile med LAN, Reunion Island med Air Austral eller via Tahiti med Air Tahiti Nui. De to sistnevnte selskapene flyr ut fra Paris, mens South African Airways og LAN flyr fra flere europeiske byer.

Last edited:
Jeg vil anbefale Singapore Airlines og Emirates på det varmeste! Har flydd med begge i økonomi, men har også testet Emirates sin business class. Begge selskaper leverer varene både forran og bak gardinen.

Men er det lurt å betale 10000 for å fly med Singapore/Emirates i Eco når han kan få ecobillett til 5000 med det jeg antar er Etihad eller evt. business for 15000 hos Qatar? Neppe.

Som jeg allerede har skrevet; velg billigste eco (det er ikke så stor forskjell på de likevel), eller gå for business.

Det blir i hvertfall ikke eco på Singapore/Emirates til 10 000. Blir det eco så velger jeg det billigste alternativet.

Business med Qatar er noe jeg må vurdere. 15 000 er mye i forhold til 5000, men det er jo en veldig lang reise. Jeg får tenke litt på det.

Like greit å venne seg til Eco med en gang på denne lange turen :) Blir sikkert mange turer frem og tilbake igjennom studietiden :) Just my 2 cents

Det blir i hvertfall ikke eco på Singapore/Emirates til 10 000. Blir det eco så velger jeg det billigste alternativet.

Business med Qatar er noe jeg må vurdere. 15 000 er mye i forhold til 5000, men det er jo en veldig lang reise. Jeg får tenke litt på det.

Nå er det vel på de fleste selskaper fortsatt kilo-concept som gjelder, men ellers kan du jo fortsatt også ha med mer bagasje (= spare overvekt) ved å fly C-klasse.

Dette er ingen ting å tenke på spør du meg. Har du økonomi som studenter flest, er de 10.000 ekstra for en biz-billett penger som kommer godt med under studietiden. Australia er stort og har masse du bør få med deg. Bruk derfor pengene på reiser rundt i Australia, til NZ og Stillehavet. Når du går av flyet i MEL vil du garantert angre på biz (dersom du da ikke har en spesielt tykk studentlommebok).

Anbefaler stop-overs underveis. Har selv studert i Australia og har på turer til og fra stoppet blant annet i LAX, RAR, CHC, SIN, HKG og KUL. Mulighetene er med andre ord mange.

Last edited:
Dette er ingen ting å tenke på spør du meg. Har du økonomi som studenter flest, er de 10.000 ekstra for en biz-billett penger som kommer godt med under studietiden. Australia er stort og har masse du bør få med deg. Bruk derfor pengene på reiser rundt i Australia, til NZ og Stillehavet. Når du går av flyet i MEL vil di garantert angre på biz (dersom du da ikke har en spesielt tykk studentlommebok).

Anbefaler stop-overs underveis. Har selv studert i Australia og har på turer til og fra stoppet blant annet i LAX, RAR, CHC, SIN, HKG og KUL. Mulighetene er med mange ord mange.

Er helt enig med deg det. Mye bedre å bruke $ på å reise litt rundt det nede. Fraser Island kan anbefales, og self Great Barrier reef...

Det fleste selskap har en helt ok service om man reiser til Australia.

Back