• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly som må taues etter landing

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
Fly som må taues etter landing

Da vi skulle hjem fra Paris på fredag opplevde jeg noe som jeg ikke har sett før. Flyet som skulle ta oss hjem (OY-KBO) landet som det skulle, men det stoppet 100-200 meter fra terminalen. Der stod det en stund før tauebilen etterhvert kom og fikk tauet det inn til gaten. Returen gikk som den skulle. Hva kan årsaken være til at flyet stopper et lite stykke fra terminalen for så å måtte taues inn.
 
Re: Fly som må taues etter landing

Kan være flere årsaker til det feks at det er trang manrøvering, miljøkrav (ja faktisk tror jeg LAX har noe sånt, ofte stopper de motorene langt unna terminalen og så tar en tauebil over der).
 
Re: Fly som må taues etter landing

På LAX er det en del av gatene på terminal B som vender mot T3/T4 jeg har opplevd tauing på (eks. 151). Forklaring fra Cap Speaking har vært dårlig plass og jetblast mot T3/T4.
 
Back
Top