Fly på kontoret

• Thread starter Thread starter RH
  • Start date Start date
Re: Fly på kontoret

Og siden vi ikke har noen flysamling i Vadsø så bringer jeg Vardø sin :)

mod.jpg

mod1.jpg

mod2.jpg

mod3.jpg

Der fant jeg også en Arctic Air modell som så slik ut da jeg kom:

arctic2.jpg

Og da jeg dro:

arctic.jpg

en selvbygd modell i 1:10 av cockpitseksjonen til Saab Safari

Bilde?:)

På jobben egner det seg ekstremt dårlig med modeller, så det er det slengt opp et par bilder av en A320 og en Falcon 50......, bare for å ha noe "flygreier" der...

På "hjemmekontoret" her står det en F-5 RNoAF 1:48 og en F-104 USAF 1:48.
Ellers slenger det rundt 4 metallmodeller av B757, B767, MD-11 og A320, som jeg kjøpte i Frankfurt mer som leketøy til dattera...:)

Er mer enn nok støv her i huset, om jeg ikke også skulle skaffet til veie ting som jeg er overbevist om er laget for å samle støv..... :D

Jeg drikker kaffe hver dag på jobben av en TED kaffekopp i børstet stål...

Garuda MD11, BA 747, Sunways MD80, KLM 737-800 og et lekefly av noe slag er vel det man finner av flymodeller her i huset (bilder her sånn), for ellers så er det nok faktisk Lego'en som er den store vinneren :)

Diverse plakater, klistremerker, penner, klær og en SAS musmatte har man vel dog fått plass til.
(Bare så synd musmatta er blå, og dermed må finne seg i å være ubrukelig..)

Her har vi to q400, en airborne ( som eg fekk av CK!;) )og en bord-modell.

Attachments

• dhc8-q400airborne.jpg
    dhc8-q400airborne.jpg
    2.5 KB · Views: 72

Syke mennesker, jeg sier syke mennesker...
vel, selv har jeg hjemme to minimetallmodeller av DC-10 og 747-200 med Janne-striper, men de ligger i en pose i kjelleren for ikke å virke for nerdete. Derimot har jeg et vitrineksap med mineraler og krystaller på fremtredende plass...

Originally posted by Isbamse
vel, selv har jeg hjemme to minimetallmodeller av DC-10 og 747-200 med Janne-striper, men de ligger i en pose i kjelleren for ikke å virke for nerdete. Derimot har jeg et vitrineksap med mineraler og krystaller på fremtredende plass...

hmm, jeg regner med at du ser ironien?:up:

På "hjemmekontoret" (les: gutterommet) står følgende:

BU 737-700
FI 737-400
BA 747-400
Premiair A330.

På jobben henger det ikke annet en en Boeing-kalender, men sjefskontoret innholder div. FedEx-modeller, samt en DAT ATR (husker aldri nummeret..), og en SAS 737 hvis jeg ikke husker helt feil...

På kontoret: Norway Airlines MD-83 (scala 1:100) og SAS DC-8-63 OY-KTG i Jannefarger (scala 1:200).
På hjemmekontoret: Luftfartsverkets kontrollfly Dash 8-100 LN-ILS (1:100), Fred Olsen L-188 Electra LN-FOG første dekor (1:100), SAS MD-80 i Jannefarger (1:100), Braathens B 737-400 første dekor (1:100) + en rekke andre i scala 1:100, 1:200, 1:250 og 1:400.
På loftet: 100 + plastmodeller i scala 1:100 og 1:200 over fly fra nordiske rute- charter og fraktselskaper. Oppbevares i originalemballasje her grunnet plassmangel.
Miljøskadet: Ja! Helbredelig: Nei!

Hverken kontoret eller hjemmekontoret har flymodeller stående. På jobben er det meningsløst, hjemme er ikke samboeren spesielt begeistret for "pyntegjenstander" i det hele tatt. Har det ingen funksjon - ut med det. :cool2

På det digitale skrivebordet derimot er bakgrunnen "noe varierende" flymessig, alt etter dagshumør og lyst. Akkurat nå er det en Air Caraïbes A332 som pryder og har fått prydet noen dager. Fotografen er forøvrig P.C. Reithe :spin:

I mangel av noe kontor har jeg et bittelite BA-fly i metall innkjøpt på flyplassen i Barcelona, en større Braathens-modell i plast, og en enda litt større Spanair-modell. Skulle gjerne hatt fler... :D

Originally posted by CK
Originally posted by Isbamse

hmm, jeg regner med at du ser ironien?:up:

Seffe - man er da stolt mineralgris!:p

På dette kontoret er det kun en A4 plakat av Gripen som jeg tok med fra Flygvapenmuseet i Linkøping i sommer.
Tror nok at flymodeller vil forsvinne ganske raskt fra kontoret hvis jeg hadde hatt noen her, slik er det å jobbe på rigg.
Men en nyervervet T-skjorte med S-92 på skaper lange blikk fra helidekk crewet!

På hjemmekontoret står det derimot div modeller fra forskjellige selskaper og i forskjellige størrelser.

Attachments

• Gripen.jpg
    Gripen.jpg
    71.9 KB · Views: 64

En kollega av meg har en litt tvilsom hobby. Han tar vare på diverse insekter og annet rart som forviller seg inn i hangaren og modifiserer de etter eget hode...
Denne har han hatt liggende lenge og den er meget(!) inntørket...
Noe for kortbanenettet ?

Attachments

• SAS_mod.jpg
    SAS_mod.jpg
    65 KB · Views: 64

Flyttet inn på nytt kontor på mandagen etter en periode uten eget kontor, så her er det ingenting. Men litt utsmykning hadde jo egentlig vært på sin plass :-)

I kontorlandskapet vårt står det 48 modeller i skala fra 1:400 opp til 1:72 (Q400). Vi er 10 personer i landskapet. Gjett hvilken bransje vi jobber i. :cool2

Back