• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly, øl og code-share! 18. januar 2024 17:30

fluxie

Flyprat fusentast
Medlem
Fly, øl og code-share! 18. januar 2024 17:30

Hei alle venner!
Hold av datoen 18. januar! Klokken 17:30. Sted: Widerøes lokaler på Fornebuveien 11 på Lysaker/Fornebu Nordøst. Vi starter 17:30, og møterommet vårt er tilgjengelig fra 17:00.. Vi trommer sammen ett fly og øl der vi skal fordype oss i ett av flybransjens store mysterier nemlig code-share og interlining. Etterpå går vi videre til Sjøflyhavna.

Vi kommer til å høre fra en av Kongerikets fremste ekspert på området. Han har lest flere IATA-bøker om temaet enn det finnes sider i Knausgårds Min Kamp! Kanskje får vi belyst tema som....

- Kan man har code-share uten interline og vice versa

- Hvorfor i H.....driver flyselskapene med code-share? Dette er ett veldig spennende område.

- Hvordan passer joint ventures inn i dette? Kan man ha f.eks Atlantic++ JV uten code-share?

- Hvorfor kan ikke/vil ikke Widerøe selge en billett til USA osv på sine nettsider.

- Hva skjer med bookingklasser ved code-sharing?

Dette er spørsmål som vi kan kose oss med i fellesskap over en øl.

Påmeldt:
Fluxie
Someone
learjet
KnutW
OttoL
Storg
SK384
ona
dc-8-63
B747-8
Fellowship
ChrisCross
OY-KIH
gustavf
Landing

Last edited by a moderator:
Re: Fly, øl og code-share!

En kveld med øl og nerding på høyt nivå - takker ikke nei til slikt.

Re: Fly, øl og code-share!

Interessant , jeg legger inn i min ukeplan og planlegger å komme.

Re: Fly, øl og code-share! 18. januar 2024

Jeg er med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får det nok ikke til. Slutter på jobb kl. 1700.

Jeg skal prøve å få dette til. Det betinger som ellers at Riksen ikke har andre planer for meg den dagen. Temaet er jo veldig interessant for flynerder som oss.

Jeg er med!
Julebordet får jeg ikke med meg, så da blir jeg så klart med her :)

Jeg krysser fingrene og satse på å bli med :up: Om makten tillater det.

Aaaaaaaaa, må trekke meg. Er vel på Delta loungen i Salt Lake City når det starter. :(

Aaaaaaaaa, må trekke meg. Er vel på Delta loungen i Salt Lake City når det starter. :(

Det er minst 3 feil her, Delta (alltid feil om man liker Seattle) Salt Lake City, ok no EB welcome here!!) og befinne seg på feil side av Atlanteren :lol:

Det er minst 3 feil her, Delta (alltid feil om man liker Seattle) Salt Lake City, ok no EB welcome here!!) og befinne seg på feil side av Atlanteren [emoji38]
He he, regnet med den. :)

Men altså... Delta long haul er ikke gæli. Om man rangerer over dammen:

1. Finnair
2. Air France
3. British Airways
4. Delta
5. American
6. Swiss/Austrian/SAS
7. Etc bygda

Nytter ikke å kutte Delta helt når man er nordboer. Men SLC og feil side av pytten er heg enig i. Den siste kan vi heller krangle om neste gang vi er i Seattle.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Last edited:

Jeg er tenativt med, dette er jo mitt gamle fag - en finner vel min underskrift paa IATA Sertfisering i noen Reisebyraa arkiver

Back