På radioen i dag hevdes det at en tur med fly til London forurenser like mye som 1/2 års bilkjøring.
Nå bruker jeg ca 100 liter bensin i måneden på min lille Fiat.
Det blir jo da 600 liter på ett halvt år.
Dersom man tar utgangspunkt i 150 passasjerer på et gjennomsnittlig London-fly, skulle dette da bli 90000 liter drivstoff.
Selv om man regner tur-retur, så betyr jo det at flyet må bruke 45000 liter hver vei.
Her er det noe som ikke stemmer.
(Hadde nær sagt som med det meste Cicero presenterer.)
Eller er utslippa fra JetA1 mye verre enn fra bensin når det gjelder CO2, NOX etc.... ?
Nå bruker jeg ca 100 liter bensin i måneden på min lille Fiat.
Det blir jo da 600 liter på ett halvt år.
Dersom man tar utgangspunkt i 150 passasjerer på et gjennomsnittlig London-fly, skulle dette da bli 90000 liter drivstoff.
Selv om man regner tur-retur, så betyr jo det at flyet må bruke 45000 liter hver vei.
Her er det noe som ikke stemmer.
(Hadde nær sagt som med det meste Cicero presenterer.)
Eller er utslippa fra JetA1 mye verre enn fra bensin når det gjelder CO2, NOX etc.... ?