Fly med åpen dør på PA28

Re: Fly med åpen dør på PA28

Spesielt seilfly-canopyene som er bøyd og som gir et interessant fargemønster med polariseringsbriller (og filter?) ? -Vil jeg anta! Har ikke sett igjennom seilflycanopy med akkurat polariserende briller, men igjennom vanlige cockpitglass som var bøyd...

Spesielt seilfly-canopyene som er bøyd og som gir et interessant fargemønster med polariseringsbriller (og filter?) ? -Vil jeg anta! Har ikke sett igjennom seilflycanopy med akkurat polariserende briller, men igjennom vanlige cockpitglass som var bøyd...
De jeg testet var ikke bøyd i det hele tatt, men vanlige flate kontorvinduer, antagelig med en eller annen innebygget solskjerming. Bare ødleggende rutemønster med regbuefarger gjennom polafilter.

Jeg har tidligere fløyet foto med PA 28.
Det var riktignok en 140. Vi måtte bruke en spesialdør + en vindskjerm som hindret tornado i kabinen.
Vet ikke om det gjelder på 151 el. 161 osv, men skulle ikke forundre meg.
Tilsynet eller Piper har vel oversikt over dette?

Fant en AIC 10/91 (N) som listet opp bla piper 28 serien som godkjente for å fly uten dør. Denne AIC`en er ikke gyldig lenger. Hva som gjelder i dag er jeg ikke sikker på, men det har hvert godkjent

Back