Fly med 16 personer forsvant fra radaren

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
http://www.dagbladet.no/2009/08/02/nyheter/fly/utenriks/7471851/
Ifølge flyselskapet Merpati Nusantaras operasjonsdirektør, kaptein Nikmatullah, mistet flyvelederne kontakten med Twin Otter-maskinen da den var på vei fra Sentani til Oksibil, en reise på 50 minutter. Flyet hadde nok drivstoff til tre og en halv time i lufta. Nå har det gått over fire timer siden selskapet hørte fra pilotene.

Store deler av Papua er dekket av fjell og ugjennomtrengelig jungel, og flere styrtede fly er aldri blitt funnet, skriver NTB.

Flyet var på en vanlig ruteflygning i morgentimene da det mistet kontakt med bakkemannskapene over Indonesias Papua-region.

Kom ikke som en stor overaskelse hvis det viser seg at der har styrtet. De har så utrolig dårlige og utslitte fly der nede hvis jeg ikke tar feil?

Det har det jo slik som jeg erfarer at noen av flyene fra norden blir solgt ned til østen og Kongo og sånt. Ikke rart at det hender så mange ulykker der nede med tanke på at det har vært igjennom en lang karriere fra før av. De har jo ikke råd til vedlikehold heller.

Trist uansett hvis det viser seg at noen har omkommet:(

Last edited:
Jeg er i Indonesia nå, og når man ser hvordan ting og tang er rundtomkring så er en ting sikkert; jeg setter ikke mine ben inn i et indonesisk fly!

Litt merkelig at www.merpati.co.id ikke har noe info om ulykken.
CNN melder om at det skal være en "Cessna" (Caravan?) som er savnet, mens andre kilder sider Twin Otter.

Back