Fløy 10 turer på fire dager

Re: Fløy 10 turer på fire dager

Når ble dette en konkurranse om å reise mest/lengst/oftest/kortest...? Synes det er flott det Victor har gjort her, og hyggelig at han deler sin opplevelse med VG-leserne og oss.

Det må da også få lov til å mene at det står respekt av de turene han har gjennomført i ung alder, uavhengig av hva han aspirerer til å bli som voksen. :)

Last edited:

Synes det kommer litt an på hvilken 18åring det er jeg. Og hva har egentlig alderen med det å gjøre? Er det mindre/mer imponerende om noen på 70 år gjorde det? 15 år? 25 år? 90?

Synes også det er imponerende med noen som har sinnsykt flyskrekk som klarer å karre seg på 3 flights i løpet av én dag, enn at noen som aspirerer til å bli pilot tok seg råd til 10 flights over ei halv uke... Men det er jo kult lell, just sayin' i forhold til å bruke ord som "respekt" (:

Eller at noen med helt ukurert flyskrekk takker ja til å være med på småflytur. Det står det respekt av!
For et unødvendig innlegg. Snakk om markeringsbehov. Dette er en tråd om en aspirerende pilot som er stolt og fornøyd etter å ha flydd 10 turer og, som det står i artikkelen, realisert drømmen om å fly flest mulige turer på 10 dager. Ja, vi har hørt utallige ganger at du har/hadde flyskrekk og jeg tror alle har fått det med seg nå! Dette er ikke en tråd/konkurranse om hvem som har flydd mest.

Ønsker deg lykke til Victor og håper turene har vært knall. Kjempeartig med artikkel i avisen. Velkommen til forumet! :)

....når i alle dager var det snakk om at det var MEG det var snakk om? Å herre jesus snakk om å misforstå noen, hvor selvopptatt går det an å tro at noen er? Må nesten bare le av det, takk for den tiltroa.... :lol: Forøvrig er det ingen ting i det jeg skrev som kan trekkes paralleller til "mitt liv". Annet enn det aller første innlegget hvor jeg var selvironisk.

Forøvrig må nå også jeg få lov til å synes det ikke nødvendigvis står RESPEKT av å fly 2,5 flights over 4 dager som et voksen og myndig menneske. At det er artig, kult, spennende osv - jepp by all means. Men respekt? Det blir en helt annen divisjon.

Gjennom engasjement ved siden av dette forumet (som aldri noen sinne har vært nevnt på dette foraet) har jeg fått oppleve mange sterke historier. Det var disse jeg hadde i bakhodet da jeg skreiv forrige innlegg. Sorry at man ikke er like kul og har elsket fly siden før man var født, er ikke akkurat noe jeg er stolt over eller synes er verdt å promotere...

Jeg syntes velkomsten Victor fikk til forumet var bedre en det pleier, han fikk vel bare en 6-7 "jeg er bedre enn deg" og 2-3 kritiske innlegg.

Jeg synes vi kommer oss..

Last edited:
Jeg syntes velkomsten Victor fikk til forumet var bedre en det pleier, han fikk vel bare en 6-7 "jeg er bedre enn deg" og 2-3 kritiske innlegg.

Jeg synes vi kommer oss..

Hehe, tatt på kornet!

Velkommen til verdens kuleste flyforum, Victor! Det er mye rare, men artige folk her, og de er egentlig veldig hyggelige, kunnskapsrike og helt ufarlige. :-D

Last edited:

Først av alt, velkommen Victor og grattulere med endel flyvninger på en kort periode.
Ser ut som noen her har missforstått og trudd at noen av kommentarene var for å fremheve seg sjøl, men uansett hva man gjør så er det noen som har enten gjort mer eller noe som har gjort mindre (sjøl har jeg 6 flights på 6 mnd. ;) og er over 18 )

Det jeg tenkte å kommentere har ikke noe med din TR å gjøre Victor, men noen av kommentarene.

I minst et par innlegg blir det fremheva at det var en "skikkelig prestasjon" og at det "står det respekt av" relatert til at du er 18 år.

Jeg har ei datter på 18 år som er glad i å ri, spessielt sprangridning (hopping). Om jeg hadde skrytt av at hun hadde klart å hoppe over 10 hindre på 100 cm fordi hun var 18, hadde hun ikke følt at det var noen bragd, når 15 åringer f.eks. hopper 120 cm.

Eksemplet er bare for at det å blande alder og rekorder inn i din hyggelige opplevelse som noen har gjort (noe du ikke har lagt vekt på, annet enn avisene bruker å ta med alder på de som blir omtalt), blir litt feil når man f.eks. kan ta "flylappen" når man er 17 år.

Så når man er 18 år er man voksen.

Beklagligvis har debatten sporet av grunnet to ord: "rekord" og "alder", noe som jeg ikke kan se du har snakket om i det hele tatt, og dermed har noen innlegg havnet helt på viddene.

Jeg synes det var flott du klarte å finne så mange flighter på så kort tid Victor, og jeg ønsker deg lykke til videre og håper at flygerdrømmen går i oppfyllelse. Du har jo allerede vist at du kan planlegge og utnytte flyene godt.

Og så må du huske å skrive TR fra disse og andre flighter + gjerne legge ved bilder, eller legge ut bilder på "Bilder og foto".

VELKOMMEN SKAL DU VÆRE.

Mvh. Dag

Back