Flightradar 24

TLS at OSL

Flyer
Medlem
Er det noen som vet hvorfor DY7001 blir borte fra FR24 når den er mellom Island og Grønland? Jeg forsøkt å følge den flere ganger, bl.a. nå i kveld, og det samme skjer hver gang.

Er det noen som vet hvorfor DY7001 blir borte fra FR24 når den er mellom Island og Grønland? Jeg forsøkt å følge den flere ganger, bl.a. nå i kveld, og det samme skjer hver gang.

Det er ikke mottakere som mottar signalene fra maskinen på det strekket og legger de ut på Flightradar24, såvidt jeg har forstått.

Vidar

Takk for svar, men det ser ut til bare å gjelde DY. Hva med de andre flyene på samme strekning?

Last edited:
Fordi DY skrur av sine transpondere i perioder for å spare underveisavgifter, for da blir de ikke oppdaget ;)

Tok den tunge investeringen med FR24PRO på min Android telefon, men sliter med å få fly til å vises. Scenario DY/SK inn/ut fra ENZV, brude vært på, men dukker ikke opp. Når jeg trykker på show nearby flights så kommer rutene opp, men som sagt, ikke flyene på radaren.
Noen gode råd før jeg ruineres:lol:

Ser på Flightradar 24 at Norwegian kommer opp som tre forskjellige selskaper; Norwegian, Norwegian Air International og Norwegian Long Haul. Ser ut som alle tre har NAX som call. Hva er dette for noe?

Ser på Flightradar 24 at Norwegian kommer opp som tre forskjellige selskaper; Norwegian, Norwegian Air International og Norwegian Long Haul. Ser ut som alle tre har NAX som call. Hva er dette for noe?

FR24 viser hvilket flyselskap som FLYVER fligheten du ser, altså NAXxxxx til LAX blir fløyet av NLH og NAXxxxx til SXF blir fløyet av NAX selv mens NAXxxx, men det er rart om du finner en flight med NAX som flightnummer og det står IBK(/Norwegian Air International) ... IBK-maskiner/EI-maskiner kan ikke fly på NAX-ruter.

FR24 viser hvilket flyselskap som FLYVER fligheten du ser, altså NAXxxxx til LAX blir fløyet av NLH og NAXxxxx til SXF blir fløyet av NAX selv mens NAXxxx, men det er rart om du finner en flight med NAX som flightnummer og det står IBK(/Norwegian Air International) ... IBK-maskiner/EI-maskiner kan ikke fly på NAX-ruter.

Takker. Jeg må ha blinksa når det gjelder call på IBK.

Ser ut som FR24 har endret SAS logoen på flyene nå nylig

27940b311b1e464fa77611aa722cbebc.jpg

Ny feature? Jeg har i allefall ikke lagt merke til dette før. Når man trykker på en flight på desktopversjonen, får man opp de brukerne på FlightDi...MyFlightradar:D som har fløyet den ruten oftest. Er basert på flightnummer og ikke rute. Kul integrering av brukergenerert data. For å komme på topplista må man antagelig ha åpen profil på MyFlightradar. :fly

Attachments

• Screenshot 2019-02-28 at 10.29.27.jpg
    Screenshot 2019-02-28 at 10.29.27.jpg
    90.6 KB · Views: 374
Back