Flere som reiser alene?

Kjent fenomen? Kjenner ingen som passer denne beskrivelsen.

Og så er det de som faktisk er glade for å ha funnet hverandre og setter pris på å tilbringe tid sammen... De finnes faktisk

Ja og så er det de som er glade for å ha funnet hverandre og setter pris på å tilbringe tid sammen OG hver for seg. ;-) Å automatisk tro at folk som liker å reise alene, selv om de er gift, IKKE liker å reise sammen eller ikke har det bra sammen, er vel kanskje litt av dette "stigmaet" noen snakket om?

Nå er ikke jeg noe ekteskapsrådgiver eller psykolog, men jeg tror det er viktig at par kan ha det kjekt både sammen og hver for seg. Jeg digger å reise med mannen min, som er min beste venn og kjæreste selv etter 24 år sammen (møttes da vi var 16), men jeg synes også det er fint å reise alene.

Jeg har forøvrig også ofte lagt merke til akkurat det som robertaas skrev, at det finnes par som ikke sier ett eneste ord til hverandre under hele middagen når de er ute og spiser. Det forundrer meg, men jeg har ikke gjort noe analyse av fenomenet enda... :)

Xxx.

Gi meg et bord med utsikt til gågata i Varna, gjerne på Happy, med en god stol, en forrett med sushi, etter raika, et par øl og en sigar på tampen, man kan kose seg da, uten forstyrrende prat om Erna Solberg, Opel eller problemet med rustende italienske trikker på rute 18.:colgate: Så kan man bare sitte der å være fornøyd med tilværelsen, seg selv, sin plass i verden og alle de vakre hyggelige menneskene.

Bare anderledes.
Dette oppsummerer mine tanker om å reise alene. Og hva mange som ikke har reist alene gjerne sliter med å forstå. En reise sammen med andre, kan sjelden sammenlignes med en reise alene. Den vil fortone seg annerledes. Både når det gjelder valg av reisemål og hva man fyller dagene med. Slik reiser sammen med andre, preges av hvem man reiser sammen med. En tur med gutta skiller seg fra en tur med svigers.

Jeg har som kjøreregel at jeg går og legger meg når jeg blir overrasket av hva elefanten sier.

Hvis han faktisk sier noe, ville jeg kanskje også vurdert og lagt meg (inn?).

Ellers kom jeg på en kjempefordel ved å reise flere sammen da jeg ankom Zurich lufthavn i går, og bare måtte på do. Er man flere, så kan en stå ute og passe på bagasje mens den andre er på do ^_^

Hvis han faktisk sier noe, ville jeg kanskje også vurdert og lagt meg (inn?).

Ellers kom jeg på en kjempefordel ved å reise flere sammen da jeg ankom Zurich lufthavn i går, og bare måtte på do. Er man flere, så kan en stå ute og passe på bagasje mens den andre er på do ^_^

Godt poeng! Kjedelig å ta med bagasjen på do.

Sitter her og funderer litt... Jeg drømmer om å reise litt alene, har en veeesentlig større interesse for fly (interessen øker hver dag jeg er inne her) enn fruen. Hun synes det er ok å fly fra A til B og har NULL forståelse for mine nykker med valg av selskap, flytype og sitteplass.
Forrige turen til London var i C med BA og lounge var visst bare tull... mye bedre å gå å shoppe;)

Så derfor sitter jeg nå å lurer på en liten MR (eller tre i løpet av året) i håp om å kunne klare å erverve meg et gullkort (eller sølv) for første gang i mitt liv...

Har i hvertfall fått og betalt plass på MD80 MegaDO i biz, så er en begynnelse :)

Etter å ha lest deres synspunkter om temaet her ser jeg at jeg ikke er sprøyte gal, bare mer som "en av gutta" her inne.
Godt å se det er flere som tenker som meg :)

har en veeesentlig større interesse for fly (interessen øker hver dag jeg er inne her) enn fruen. Hun synes det er ok å fly fra A til B og har NULL forståelse for mine nykker med valg av selskap, flytype og sitteplass.

Det er faktisk et godt poeng mtp. soloreising: man slipper å rettferdiggjøre for reisefølget hvorfor man skal velge alternativet som koster 300 kr ekstra fordi en av flightene går med MD80, eller hvorfor man skal velge en avgang med vesentlige dårligere avgangstid fordi den går med A300 :p

Har reist mye alene, og heldigvis har jeg en kone som også er veldig glad i å reise, slik at vi har fått mange flotte turer sammen også.

Behovet for alenetid er alltid tilstede, spesiellt når man har små barn, så nå har jeg klart å lage en tradisjon av at jeg får meg noen langturer alene bla. for å dyrke flyinteressen. I fjor var det svippturer til Singapore og Chicago takket være LH sitt businesstilbud, og i sommer blir det 4 dager i San Francisco med United, slo til på tilbudet forleden. Både for å sikre nytt år med EBG (den turen gir ca 25' poeng alene), men også bare for å komme seg vekk og kose seg med selve reisen :-)

Jeg trives veldig godt å fly og oppholde meg på flyplasser alene, men kunne aldri tenkt meg å "utforske" en by alene. Så jeg flyr som regel for meg selv uavhengig om det er familien eller venner jeg er med også møtes vi der vi skal oppholde oss :)

Synes det er kjeempe deilig å reise alene. Kan bli kjedlig i lengden siden man ikke får delt opplevelsene, velger derfor å bytte litt på.

Jeg reiser som oftest alene, og trives best med det siden jeg kan bestemme alt selv. Møter som oftest mange hyggelige og interessante (og noen søte) mennesker på feriene jeg tar.

Synes også det beste er å variere, men klarer ikke så ofte å få noen jeg kjenner med på tur.

Har av og til samtaler av typen:
-Hadde vært spennende med en tur til Kina.
-Bli med meg på min neste tur, du kan fortsatt få billige billetter.
-Du skal sikkert kun være der en uke, jeg kunne tenkt meg å være der litt lengere når jeg først reiser så langt.
-Det er en helgetur jeg skal på.
-???

Synes også det beste er å variere, men klarer ikke så ofte å få noen jeg kjenner med på tur.

Har av og til samtaler av typen:
-Hadde vært spennende med en tur til Kina.
-Bli med meg på min neste tur, du kan fortsatt få billige billetter.
-Du skal sikkert kun være der en uke, jeg kunne tenkt meg å være der litt lengere når jeg først reiser så langt.
-Det er en helgetur jeg skal på.
-???

Ha ha ha... Kjenner meg igjen i den. Folk foreslår en uke i en storby, hvorpå jeg ramler av stolen og spør om de er helt sinnsyke.

Men fikk med kompis på helgetur til HKG ifjor. Cred til han.

Samme her, før ramlet folk av stolen hvis en tok en helg i NYC, ikke lenger... Men helg i Mumbai, Shanghai , Vancouver etc... Treffer de gulvet med et drønn, fortsatt, men med misjonærer som noen av oss endrer det seg nok om noen år..:wow:

Back