• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flere problemer for RYGGE?

Passasjertaket lå i konsesjonen som ble gitt i fjor, og er ikke noe nytt.

Igjen en merkelig greie som de har funnet på for Rygge. I tillegg til å ha et tak på antall flybevegelser, finnes altså et tak på antall passasjerer. Det er altså mer miljøvennlig at flyene er halvfulle, enn å fylle dem opp.

Konsesjonen finner dere her: http://www.regjeringen.no/upload/SD/Vedlegg/Luftfart/konsesjon_rygge.pdf

I det hele tatt synes jeg alle restriksjonene og vanskelighetene som legges på Rygge burde være en sak for Konkurransetilsynet.

Hvis flyselskapene endrer rutetidene sine på Avinor sine plasser, slik at de ønsker å utvide åpningstidene, så kan lufthavnsjefen ta avgjørelsen. Når det gjelder Rygge, skal hele det politiske miljøet i landet inn i saksbehandlingen.
 
Det er så selvfølgelig at det er grunnen, at det sier seg selv. Det betyr ikke at staten kan gå frem på denne måten. Statens selskaper er også underlagt konkurranseregler.
 
Back
Top