God morgen fra paradis

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Fikk akkurat en melding om at snøfreseren hjemme gikk i stykker, men lar ikke det gå innpå oss.

Gårsdagen.. for en dag. Hele familien har tatt massasje hver dag noe som er langt utenfor min komfortsone. Jeg ble med på en runde i går og det var greit. Bambussenger på stranden hjelper på opplevelsen. Trikset for å ikke bli "distrahert" er å tenke på små elbiler og høre for deg stemmen til hun nye CEOen i SV og ikke på at FruSud ligger uten en tråd en meter unna. 10 kilometers tur barbent med podcast på øret,senere teppanyaki med banden og avslutte med kveldsbad på villaen er jo prikken over i-en spør du
meg.

afb5257b-d84b-4579-83d6-283058a80370.jpg

Re: God morgen fra paradis.

Ja, det derre slår pluss fire og pissregn med god margin ….

Glemte å legge til en liten betraktning av Thailand . Jeg har en sterk mistanke at mange av de som flyr her nede med elefant-saronger på "øko-ferie" som pruter dritten av alt de kjøper, også er de samme som boikotter Qatar osv for behandling av arbeiderne. De lokale vi blir litt kjent med her bekrefter mistanken om at måten de behandler arbeidskraften her er ganske brutal. Selv på de finere hotellene møter du de samme fra frokost til night cap og tydeligvis syv dagers uke med ganske forsiktige lønninger. Og så kommer de som er dratt inn fra Myanmar, Nepal osv.

God morgen fra verdens nest kaldeste hovedstad, Astana. Bare Ulan Bator er kaldere. Yr sier ikke kaldere en -4-5 grader her. Til tirsdag skal det være -17 men da er vi i Seoul, som blir det kaldeste vi opplever på denne ferien. Vi hadde brydd oss veldig om snefreseren ikke hadde virket, vi har litt dårlig samvittighet når far på 82 og svigerfar på 85 er de som må måke hjemme hos oss. I dag skal de gjøre det sammen så håper vi de får startet snefreseren og at alt går bra. Er min far smart, så tar han vw bussen og snefreseren med seg hjem til sin 60kvm gårdsplass.
I går gikk vi de 300 metrene til gondolbanen til Kok Tobe og tok den til tops. Der var det pariserhjul, restauranter, radiobiler og en slags liten dyrehave. Etter 1,5 timer der tok vi gondolen ned og gikk litt rundt i nabolaget. Var til slutt innom en stor moderne MALL der vi spiste litt på Burgerking i food courten. Så tok vi taxi tilbake til flyplassen. Forrige gang jeg reiste domestik med en widebody var ca 16 juni 1981 da vi skulle fra SFO til LAX, da hadde vi flybytte i SEA og gikk fra 727 til DC10 på siste legg. Nå var det den nest siste bygde 767 pax EI-KEB, som tok oss fra Almaty til Astana. Som vanlig i Almaty så er det bussgate. Flyet var nesten fullt, veldig mange barn med. Jeg synes det akselererer veldig bra. Det var en behagelig tur, der kona og jeg så ferdig filmen fra dagen før, før vi begynte på neste film. Det ble servert et bitte lite pizza stykke, et pappbeger cola og samme sjokoladen som var utgått på dato i oktober. Avising ble foretatt der vi gikk ombord i flyet. Ellers irriterer det meg noe grenseløst at de bare har wifi på flyplassen for folk fra enkelte land de sender påloggingskoden på SMS til. Enda mer irriterende er det når jeg skal ha billetten på mobilen med ikke har dekning. En annen artig sak. De vasket toalettet ved insjekk, både dame og herre samtidig. Alternativet var 1 etg opp. Vi stilte oss derfor i kø for innsjekk men de vasket fremdeles da vi var ferdig. Kona fikkde til slutt til å helle ut vannet på drikkeflasken. Da vi var gjennom security gikk vi mot WC, men da hadde rengjøringspersonalet forflyttet seg dit, så da måtte vi finne et annet WC å ta av ull undertøyet på. I natt har vi bod på Hampton by Hilton, som er vanlig Hilton standard. Vi er nok her til utsjekk kl 12, så får vi bese byen etterpå. Flyavgang med Air Astana til Seoul er kl 20.30 med en A32Q som jeg tror er 321LR, som da blir ny variant på lista.
Ha en fin dag og lykke til med snemåkingen for de som må/kan slite med slikt

Glemte å legge til en liten betraktning av Thailand . Jeg har en sterk mistanke at mange av de som flyr her nede med elefant-saronger på "øko-ferie" som pruter dritten av alt de kjøper, også er de samme som boikotter Qatar osv for behandling av arbeiderne. De lokale vi blir litt kjent med her bekrefter mistanken om at måten de behandler arbeidskraften her er ganske brutal. Selv på de finere hotellene møter du de samme fra frokost til night cap og tydeligvis syv dagers uke med ganske forsiktige lønninger. Og så kommer de som er dratt inn fra Myanmar, Nepal osv.
Det verste er vel bussjåfører som jobber nesten 24/7 som denne 72 åringen for et par dager siden : https://www.youtube.com/watch?v=pSAOtcvZDBE&t=25s

God morgen fra verdens nest kaldeste hovedstad, Astana. Bare Ulan Bator er kaldere. Yr sier ikke kaldere en -4-5 grader her. Til tirsdag skal det være -17 men da er vi i Seoul, som blir det kaldeste vi opplever på denne ferien. Vi hadde brydd oss veldig om snefreseren ikke hadde virket, vi har litt dårlig samvittighet når far på 82 og svigerfar på 85 er de som må måke hjemme hos oss. I dag skal de gjøre det sammen så håper vi de får startet snefreseren og at alt går bra. Er min far smart, så tar han vw bussen og snefreseren med seg hjem til sin 60kvm gårdsplass.
I går gikk vi de 300 metrene til gondolbanen til Kok Tobe og tok den til tops. Der var det pariserhjul, restauranter, radiobiler og en slags liten dyrehave. Etter 1,5 timer der tok vi gondolen ned og gikk litt rundt i nabolaget. Var til slutt innom en stor moderne MALL der vi spiste litt på Burgerking i food courten. Så tok vi taxi tilbake til flyplassen. Forrige gang jeg reiste domestik med en widebody var ca 16 juni 1981 da vi skulle fra SFO til LAX, da hadde vi flybytte i SEA og gikk fra 727 til DC10 på siste legg. Nå var det den nest siste bygde 767 pax EI-KEB, som tok oss fra Almaty til Astana. Som vanlig i Almaty så er det bussgate. Flyet var nesten fullt, veldig mange barn med. Jeg synes det akselererer veldig bra. Det var en behagelig tur, der kona og jeg så ferdig filmen fra dagen før, før vi begynte på neste film. Det ble servert et bitte lite pizza stykke, et pappbeger cola og samme sjokoladen som var utgått på dato i oktober. Avising ble foretatt der vi gikk ombord i flyet. Ellers irriterer det meg noe grenseløst at de bare har wifi på flyplassen for folk fra enkelte land de sender påloggingskoden på SMS til. Enda mer irriterende er det når jeg skal ha billetten på mobilen med ikke har dekning. En annen artig sak. De vasket toalettet ved insjekk, både dame og herre samtidig. Alternativet var 1 etg opp. Vi stilte oss derfor i kø for innsjekk men de vasket fremdeles da vi var ferdig. Kona fikkde til slutt til å helle ut vannet på drikkeflasken. Da vi var gjennom security gikk vi mot WC, men da hadde rengjøringspersonalet forflyttet seg dit, så da måtte vi finne et annet WC å ta av ull undertøyet på. I natt har vi bod på Hampton by Hilton, som er vanlig Hilton standard. Vi er nok her til utsjekk kl 12, så får vi bese byen etterpå. Flyavgang med Air Astana til Seoul er kl 20.30 med en A32Q som jeg tror er 321LR, som da blir ny variant på lista.
Ha en fin dag og lykke til med snemåkingen for de som må/kan slite med slikt

Hadde vært fantastisk om du la disse dagrapportene dine inn i en trip report også. Du kommer med veldig mye nyttig informasjon som kan være til stor hjelp når en skal planlegge turer selv litt utenfor allfarvei.

Ellers god morgen fra kontoret. Joggettur og styrke unnagjort og havregrøten er inntatt. Ser så langt ut til at mange kjører hjemmekontor i det som skal bli en snørik ettermiddag. Håper kona ikke lar samvittigheten styre, men tar til fornuften og kjører hjemmekontor hun også, hvis ikke må jeg nok fort ut å hente henne i kveld.

Fikk forresten booket påsketur i går kveld. Litt sur på meg selv for at jeg ikke bare tok kommando og booket på fredag for ting begynner å bli utplukket på sas salget allerede. Blir uansett tur til Boston og roadtrip i fem dager til Atlanta så gode forslag til routing mootas med takk. Kom på 28000 kr for fire personer i plus, og vi drar inn ca 75000 poeng i familypoolen, så det blir jo nesten en gradis tur med litt kreativ regnskapsføring. :thumbup . Litt dumt at kona og yngstejenta ikke signet opp for doble poeng i adventskalenderen til sas, men sånn er det.

Det er fortsatt a-klasse ledig til Boston lørdag før palmesøndag og det er a-klasse ledig hjem fra IAD 1. påskedag om noen vil få til en god påskeferiedeal.

God formiddag fra toppen av Oslo. Hvitt og pent ute...og penere skal det bli. Ha en herlig start på uken.

God morgen fra hjemmekontoret på Grønland. Etterhvert skal man bevege seg mot toppen av Oslo. To halve dagers strategisamling på Lysebu, satser på transport med egen bil og at man ikke snør inne…

Mornings fra kontoret. Ser ut som de fleste tar hjemmekontor, men siden jeg uansett måtte fikse noe her, ble det ta L1 innover. Så får jeg heller dra litt tidlig hjem og begynne måke. Planen er en løpetur mens eldstemann har hockeytrening. Ha en fin dag.

Hallo fra Tønsberg. Ikke en dag da det er noe poeng å teste norsk jernbane-infrastruktur, og når eldstemann skal på svømmekurs kl 17 er det uansett greit å holde seg hjemme. Blir vel en runde eller to med snøskuffa i dag også, med målet om at det er mest mulig snøfritt før tallene på termometeret går fra blått til rødt.

QnfLqp6.png

God formiddag fra Forus. Det er stadig hvitt ute, og lite tyder på at gradestokken skal nevneverdig over null før neste uke. Da får arvingene brukt akebrettet om ikke annet.

God morgen fra Granka. I dag bærer det hjemover med SK. Jeg får gleden av å kose meg drøye 5 timer på E-sete. Åh, som jeg hater disse flightene. Åh, åh + ekstra Åh...

Andy out

Lykken er tydeligvis å ha alt innen gangavstand, eh .. ? ;)

G’morgen .. her i SC nyter vi en mild morgen før gradestokken legger seg på en mer vinterlig nivå den neste uka eller så. Heldigvis slipper vi nedbør.

Hjemmekontoret skal fyres opp etter en ukes pause. Vet hva som venter meg, men det er bare å holde seg for nesa og hoppe uti. Men først skal bikkjene mosjoneres. Og jeg.

God mandag fra CDG!

På tide å komme seg hjem og siste etappen blir med bolaget. Har fått prøve mange ulike selskaper på denne 12 dagers ferien:
OSL-IST Turkish Airlines
IST-HKG Turkish Airlines
HKG-BKK Cathay Pacific
BKK-SGN Vietnam Airlines
SGN-BKK Vietnam Airlines
BKK-CDG Thai Airways
CDG-OSL SAS

Har hatt en svært interessant og spennende ferie, men må ærlig innrømme at det kjennes godt å komme hjem til Sagene nå.

Ha en fin uke!

Attachments

• IMG_1220.jpg
    IMG_1220.jpg
    153.8 KB · Views: 204

God morgen fra Granka. I dag bærer det hjemover med SK. Jeg får gleden av å kose meg drøye 5 timer på E-sete. Åh, som jeg hater disse flightene. Åh, åh + ekstra Åh...

Andy out

Stakkars dere. Jeg gruer meg på deres veier.
Tror dc-8-63 har en del rett i sine uttalelser.

Lett misunnelig på all snøen i Norge :) Allermest fordi kidsa så utrolig gjerne vil leke i snøen, og vi ikke har noe snø. Meh.

Gikk på en liten smell i dag, skulle bestille pass til minsten, men ventetiden er nå 12 uker (!), så da måtte vi gå for the next best thing, ID-kort. Heldigvis kan man fly til Norge på ID-Kort. Kjenner meg skikkelig nedfor, av at ferien er over og at ungene må i de der h*lvetes barnehagene igjen.

For å få opp stemninga har jeg bestilt meg et nytt tilskudd til min nye hobby: bygge skip i LEGO / LEGO-etterlikning... :colgate:
472598394_10170494604750167_985150462235601527_n.jpg

God morgen fra Chile. Løpetur unnagjort og frokost inntatt. Nå blir det et par timer ved poolen før LATAM tar oss tilbake til SCL. Heldigvis pool der også - og sydenmelding de neste tre månedene.

efaf26c5d9d5dde8ec116ca8e3d15509.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God mandag fra SCL.

Ny fritur på trappene, Iberia er de utvalgte av reisebyrået denne gangen.

Gikk bort til terminalen tidligere enn jeg trengte, så man fikk bruke litt tid å kikke på fly.

Ha en finfin dag folkens.
f95fd448b019a644d51c4ae1a71df4f3.jpg

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

God ettermiddag fra Forus,
Jobbturen østover fjellet kansellerte jeg i dag av naturlige værmessige årsaker. Det blir fredag i stedet når dette hvite greiene slutter i falle ut av himmelen.
Kveld jobbing på Flymuseet.
Ha en fortsatt fin vinterdag

Back