• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flere CRJ-900 til Cityjet

Someone

Moderator
Medlem
Cityjet har inngått en avtale om å lease opptil 7 ytterligere CRJ-900 maskiner. Disse skal brukes til wetlease operasjoner, men slik jeg skjønner skal disse ikke inn i SAS produksjon, men for andre selskap

https://airwaysmag.com/airlines/cityjet-to-wet-lease-seven-bombardier-crj-900-aircraft/

Dublin-based regional carrier CityJet has announced that they will be expanding its fleet by up to seven Bombardier CRJ-900 aircraft, which will be valued at around $100 million.

The addition of these planes will ultimately allow the carrier to expand its wet-leasing operation, which is where they provide their own aircraft and crew to operate regional routes on behalf of other carriers in the region
 
Last edited:
Skriveleif? Eller skal de wetleases til et annet selskap som skal fly for SAS med Cityjet sine maskiner?



Ser ut som en «ikke» ble til en «inne» der jeg satt på trikken å skrev. Altså de skal ikke fly for SAS, men brukes til wetlease med andre selskaper. Cityjet flyr jo også for andre selskaper enn SAS, som f.eks Brussels Airlines og ymse selskap innen Air France-KLM gruppen
 
Back
Top