Jeg var nettopp på reise sammen med fruen. Fløy til Norge på UA bonusbilletter, og hadde separate SAS-billetter innenlands i Norge. Flyet fra USA ble såpass forsinket at ingen av oss rakk connecting flight i Oslo, og jeg endret derfor bookingene våre under mellomlanding på LHR. Dette kostet penger - ingen godvilje selv om man er *G og UA Global Services. Greit nok, det. Vel fremme i Oslo ble det klart at fruen faktisk kunne rekke et tidligere fly til TRD, og vi gikk til gaten og spurte pent om hun kunne få bli med flyet som snart skulle gå. "Den billetten kan ikke endres" var svaret vi fikk. SAS skjønner åpenbart ikke at det ikke koster dem et øre å la folk reise med et tidligere fly dersom der er plass - da har man i alle fall i teorien et ekstra sete som kan selges til en senere avgang.
Jeg opplever SAS som noe av det mest rigide i bransjen. Er det bare meg?
Jeg opplever SAS som noe av det mest rigide i bransjen. Er det bare meg?