Blant nyhetene er at Horizon skal gå over til en ren Dash-8 flåte
Så fasiten ble at DL og NW tok opprydding i fusjonsskapene sine, UA er ute av kontroll og kun Southwest tjente penger i Q1.
John Heimlich, chief economist for the Air Transport Association, said the industry is now likely to report a "multibillion loss" this year. "When all the results are in, this will be one of the worst quarters for the industry in its history," he said.
The airline industry's biggest annual loss came in 2002, in the wake of the Sept. 11, 2001, terrorist attacks, when carriers reported a combined loss of $11 billion, according to the airline group
Hva tror du Tommy?
Jeg har vært lojal UA-kunde i en god del år nå, men er det kanskje på tide å se seg litt om andre steder? Det er jo i så fall synd, Mileage Plus har gitt meg mer enn hva noe annet program kunne gjort, man sitter rimelig greit i E+ selv på de kjipeste bookingklassene, og man slipper å sitte på i fly med hårfønere på vingene.
Regner i alle fall med at "burn them at the rate you earn them" er en fornuftig fremgangsmåte nå hva miles angår....
- Thore
.. og her ser vi at selskaper som flyr 'gaz-guzzlers' klarer seg godt, selv med dagens oljepriser! Bravo, Allegiant!!
http://www.prnewswire.com/cgi-bin/stories.pl?ACCT=104&STORY=/www/story/04-28-2008/0004801845&EDATE=
Operating income (millions) $14.4
Operating margin 10.8%
.
.
Koster mye mindre å leie/kjøpe MD og det vil vel i høy grad veie opp for økt fuel forbruk.
Denne diskusjonen ble vel lagt død for en tid tilbake. Motor og annet vedlikehold samt fuelpris gjør at uansett hvilken kalkulator du bruker vil en MD være mye dyrere i drift, selv om dritten er nedbetalt
Tall fra AA tyder på at en MD80 bruker 20-30% mer drivstoff på en flight enn en 738, selv med noen få passasjerer mindre. Når drivstoffkostnadene er ca 35% av totalkostnadene, så trenger et gammelt og nedbetalt fly nødvendigvis ikke være mye dyrere.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.