• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fint bilde

Falcon

ÜberScanFlyer
30.jpg


Edit: Glemte å kreditere Pilotfriend.com (bildet finnes på siden http://www.pilotfriend.com/aircraft%20performance/feb2004/Saab%20Safir.htm )
 
Nydelig fly det der ja. Det er blant annet en SAS Braathens-kaptein som eier den (tror kanksje også han var fotografen, mener bildet ble brukt i Flynytt noen nummer tilbake). Så vidt jeg vet er dette den eldste flygedyktige Safiren som finnes.
 
Originally posted by LN-ATC
Så vidt jeg vet er dette den eldste flygedyktige Safiren som finnes.
Men nå vet jeg bedre. :)

SE-AUR i Sverige er restaurert og flyr i regi av Aeromuseum. SE-AUR har til og med rekkemotor (deHavilland Gipsy Major), som A'ene originalt ble levert med. Serienummer på denne maskinen er 91-103 (altså den 3. i rekken, foruten prototypen). LN-AAS har serienummer 91-128. Det er visstnok en Safir under restaurering i Brasil (?) som også skal være eldre enn LN-AAS.

Les mer om SE-AUR og Aeromuseum her.
 
SE-AUR er blitt veldig fin, men det blir liksom litt rart med den spisse Gipsy Major-nesa. Men den kler "bilvinduene" bak og den polerte looken veldig godt! LN-AAS hadde ikke hatt vondt av å få fjernet "hi-viz"-feltene og byttet farge på reg-bokstavene, men den er fin for det. :)
 
Back
Top