Originally posted by HMWK
Ja, med 11 kontra 7 fly så skulle det bare mangle. AY må være mye bedre på flåteutnyttelse.
Originally posted by Dag Viking
Originally posted by HMWK
Ja, med 11 kontra 7 fly så skulle det bare mangle. AY må være mye bedre på flåteutnyttelse.
Om man regner omtrent like lange flighter så har SK 11 800 pax pr fly, og AY 11 000 pax pr fly, eller for SK 45.3 pax pr sete pr mnd og AY 38.5 pax pr sete pr mnd. Ikke noe som tyder på at SK utnytter og fyller flyene sine dårligere..
Originally posted by EB
Hva sier finnene til at Finnair neglisjerer det amerikanske markedet?
Originally posted by P.A. VIKING
Fra min side så var det en faktaopplisting som tilsvar på at AY var større en SK på ic.
Fakta er ofte rusk i maskineriet på dette forumet.
Originally posted by amatør
Helt klart at SAS burde komme med et par Asia destinasjoner fra ARN,bla annet Tokyo og Shanghai,før Finnair tar over "hele" Skandinavia den veien.
Originally posted by PP
Originally posted by P.A. VIKING
Fra min side så var det en faktaopplisting som tilsvar på at AY var større en SK på ic.
Fakta er ofte rusk i maskineriet på dette forumet.
Fuldstændig korrekt!
Og er det ikke på tiden vi får lidt realiteter og fakta ind i denne diskussion?
Som der før har været nævnt i dette forum så er Finnair et par år foran SAS hvad angår omkostnings effektivisering. Dette har den naturliglige konsekvens at Finnair på nuværende tidspunkt har mulighed for ekspandere i en anden dimension end SAS.
Så selvom SAS taber markedsdele på deres hjemmemarked, giver det ingen mening at foretage en ekspansion på interkontinental før det er rentabelt - og for så vidt heller ikke muligt så længe deres kreditvudering er som i øjeblikket.
Så set ud fra et økonomisk synspunkt kan jeg ikke se nogen grund til at kritisere SAS for deres nuværende tilgangsvinkel til ekspansion og drift af virksomheden. Når og hvis der kommer styr på de nødvendige forhold der kan muligøre ekspansion kommer denne og så vil man naturligvis med de´midler der er tilrådighed forsøge at vinde tabte markedsandele tilbage.
Originally posted by MartinL
Jeg har ikke snakket om ekspansjon for at SAS kan stoppe lekasjen. Men selv om SAS står aldri så sterkt i folks hjerter må man snart forstå at ikke alle forsprang kan tas igjen.
Det er dyrere økonomisk å hente tilbake kunder enn markedsføring rellatert til å beholde kunder. Hva som hindrer SAS er jo klinkene likegyldig og den største feilen man kan gjøre, ikke minst innen luftfarten er nettopp å fokusere på umuligheter fremfor muligheter.
I Strategi heter det så enkelt som å maksimere goder og minimere onder for å kunne opptimalisere!!!!
Originally posted by MartinLHva som hindrer SAS er jo klinkene likegyldig og den største feilen man kan gjøre
Originally posted by PP
Så vil jeg meget gerne høre hvad det er du mener SAS bør gøre og som samtidig rent økonomisk er muligt og fornuftigt.
Er ked af at sige det og det skal ikke opfattes som et person angreb, men i mine øjne virker det som du ikke har meget begreb om hvad du snakker om - bl.a. kan jeg rigtig godt lide følgende kommentar:
Originally posted by MartinLHva som hindrer SAS er jo klinkene likegyldig og den største feilen man kan gjøre
Jeg er ikke så sikker på at bestyrelsen og aktionærerne vil være enige med dig i dette![]()
Originally posted by LN-MOW
Jeg har ogsaa litt problemer med at AY er 'stoerre' ... SAS har 11 fly med totalt 2871 seter .. AY har syv fly med ca 2009 seter ...
Originally posted by MartinL
Jeg holder meg bare til fakta.
Og de fakta som er blitt lagt frem er at Finnair de siste årene har skaffet seg en rekke nye MD11 og lansert stadig flere destinasjoner vest over og dette er ikke fordi det finske markede er stort nok for dette selv.
Denne ekspansjonen går utvilsomt mye på bekostning av SAS sine operasjoner i Skandinavia. dette er vi da alle sikkert enige om.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.