Finnair selger sine aksjer i Norwegian?

Re: Finnair selger sine aksjer i Norwegian ?

Er nok det, samtidig med at Norwegian vel har opptrådt med som er konkurrent enn en samarbeidspartner de siste årene.

Er nok det, samtidig med at Norwegian vel har opptrådt med som er konkurrent enn en samarbeidspartner de siste årene.

Det har vel ikke vært noen form for samarbeide mellom DY og AY i det hele tatt?
Man snakket jo om at DY skulle feede inn til HEL og på AY sine Østen-ruter?

Det har vel ikke vært noen form for samarbeide mellom DY og AY i det hele tatt?
Man snakket jo om at DY skulle feede inn til HEL og på AY sine Østen-ruter?

Nei, tror ikke det. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noe som helst slikt. Da har det i hvert fall vært veldig skjult.

Nei, tror ikke det. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noe som helst slikt. Da har det i hvert fall vært veldig skjult.

De hadde to daglige rundturer OSL-HEL som ikke lå i dirkete konkurranse med AY, bl.a. morgenavgang fra Oslo, men droppet den og er igjen nede på en daglig rundtur om kvelden. Ellers flyr du jo mye vinge til vinge med AY på innenriks i Finland, så helt enig med Hickok der.

Er vel så enkelt som at Finnair trenger cash, nå får de seg et salg med fin fortjeneste.

Til de rekordhøye kursene Norwegian omsettes for nå om dagen ville det være hodeløst av Finnair å ikke selge.

Står i DN artikkelen ;)
Aksjene som selges blir etter det DN erfarer spredd på flere av de andre store Norwegian-aksjonærene. Blant disse er Folketrygsfondet og Skagenfondene i tillegg til flere norske og utenlandske institusjonelle investorer.

Back