Finnair med longhaul fra ARN/CPH

Re: Finnair med longhaul fra ARN W21/22

Hörde lite lösa rykten om att Finnair även undersöker Stockholm-Dallas & Göteborg-New York.

Vore kul om det låg någon sanning i det. :)

Hörde lite lösa rykten om att Finnair även undersöker Stockholm-Dallas & Göteborg-New York.

Vore kul om det låg någon sanning i det. :)

Dallas, det hadde vært kult.
Akkurat som når SAS fløy til IAH. Det var et fantastisk fly de brukte der, og det var en fantastisk flytur.

Sibir vil være en gigantisk omvei, så det er det ikke behov for.

Men de vil nok fly utenom Russland, slik DY gjorde det. Det kan også være Finnair har noe med liten skrift som gir dem mulighet til å overfly fra andre byer enn HEL.

Small footnotes between Finland and the USSR? ;)

Nu är det premiärdags.
ARN-BKK ikväll & ARN-MIA imorgon.

AY819 HEL-ARN ikväll och AY801 HEL-ARN imorgon flygs båda med A359 och därefter sätts de i trafik från ARN på longhaul.

Då har rutt 4/5 haft premiär.
OH-LWP flyger just nu premiärflighten ARN-LAX
Bara ARN-JFK som väntar på att invigas nu.

Har noterat att Finnair kör flighterna till LAX på följande vis ARN-LAX-HEL samt HEL-LAX-ARN. Även JFK flighterna som startar nästa vecka kommer slingas ARN-JFK-HEL samt HEL-JFK-ARN.

Har detta något att göra med att man inte har tillräckligt med crew på ARN kanske?

Har noterat att Finnair kör flighterna till LAX på följande vis ARN-LAX-HEL samt HEL-LAX-ARN. Även JFK flighterna som startar nästa vecka kommer slingas ARN-JFK-HEL samt HEL-JFK-ARN.

Har detta något att göra med att man inte har tillräckligt med crew på ARN kanske?

Nei, det er nok bare for å løse vedlikehold på sine A350-maskiner som flyr LH fra ARN. Slik at de slipper å fly HEL-ARN rutefly/POS-flight for å fly LH fra ARN, mens med å slinge de HEL-xxx-ARN, så slipper de det. Bedre økonomisk også.

JFK og LAX er planlagt operert også sommeren 2022, så tydeligvis ser de ikke Asia være fullt tilbake med det første

Enligt Finnair´s hemsida så ska direktflighter från ARN till BKK, HKT & MIA återkomma även nästa vintersäsong.
De börjar flyga till BKK igen den 31/10, HKT den 1/12, MIA den 30/10.

JFK & LAX fortsätter även de.

Ryktes at Finnair kun tilbyr rene frakteroperasjoner ARN-BKK ut sesongen, og ikke lenger tar med passasjerer?

Från idag erbjuds ARN-JFK flighter 7 dagar i veckan, lika som SAS (fast de till EWR då..)

Samtidig leser jeg om veldig lave passasjertall hittils på nær samtlige av deres ruter fra ARN

Från 2/5 blir det A333 på ARN-JFK-ARN

A359 tillbaka på rutten från november.

Samtidig leser jeg om veldig lave passasjertall hittils på nær samtlige av deres ruter fra ARN
Fløy ARN-LAX 1. februar i år. Var skremmende lite folk om bord satt i premium economy og det var så og si helt tomt i vår seksjon.

Finnair med longhaul fra ARN W21/22

Från 2/5 blir det A333 på ARN-JFK-ARN

A359 tillbaka på rutten från november.

Vurderer denne etter påske når jeg skal til STO. Omtrent ingen booket. Men å komme seg til JFK herfra ser jeg kan bli en utfordring ...

Høres ikke ut som Arlanda eventyret til Finnair blir så langvarig.. litt krevende uten feed?

Høres ikke ut som Arlanda eventyret til Finnair blir så langvarig.. litt krevende uten feed?

Som forudset fra min tidligere analyse

"Finnair: De slog til fordi de har så meget kapacitet i Helsinki at de ikke ellers ved hvad de skal gøre af den, den gør ondt på SAS og vil gøre det længe, MEN når de normale rejsemønstre vender tilbage så vil vi nok også se at Finnair atter trækker sig ud af Stockholm for at satse på Helsinki atter engang."

Jeg kan dog tilføje her at da jeg skrev denne analyse tog jeg ikke højde for et lukket russisk luftrum og en "krig" i Ukraine, og disse ting er også noget der spiller ind i at Finnair bliver lidt længere i Arlanda, Omkring Passagertallene fra Arlanda er de ikke noget at råbe hurra for desværre.

De får heller utvide samarbeidet med Widerøe, sette opp LH fra BGO og hente feed fra WF. :)

Back