Finnair kutter i long-haul programmet

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som CAN (Guangzhou) blir kuttet når vinterprogrammet settes inn. Itillegg reduseres frekevensen på andre ruter og dette blir frekvensen i vinter (weekly flights) Bangkok 13, Beijing 7, Shanghai 7, Hong Kong 7, Delhi 6, New York 6, Osaka 5, Tokyo 4, Mumbai 4, Seoul 4 and Nagoya 3

Ganske mange der som er 3-4 weekly og det er tydelig at ingen ting vokser inn i himmelen, heller ikke AY sin Asia satning

http://www.finnairgroup.com/group/group_11_2_1.html?&Id=1214895863.html

Ikke så rart at Guangzhou forsvinner. Den ligger et steinkast fra Hong Kong. Har selv resit mellom de to flyplassene og det slo meg umiddelbart om hvorfor Finnair flyr til begge.

Imponerende at Finnair har 13 avganger til BKK. Men nå fortsetter vel noen av dem til HKG etter hva jeg husker!

De har jo et omfattende program. Iallefall i forhold til SAS. Man snakker jo om at SAS IC ikke går så bra. Men hvordan går det med AY IC da? Noen som vet noe her?

Jeg vil vel tro at driftskostnader for SK og AY er nokså like?

BF:cool2

Men det gjør ikke SAS?
De har vel nok med folk ombord, men tjener vel ikke noen store summer på de?

Men det gjør ikke SAS?
De har vel nok med folk ombord, men tjener vel ikke noen store summer på de?

Nå var det Finair vi diskuterte da. Alle vet at SAS også sliter med longhaul. Men det betyr ikke at vi behøver å trekke inn de inn her bare fordi CK jobber i SAS.

Nå var det Finair vi diskuterte da. Alle vet at SAS også sliter med longhaul. Men det betyr ikke at vi behøver å trekke inn de inn her bare fordi CK jobber i SAS.

Nå var det vel Bizflyer som startet?
;-)

Nå er det faktisk slik at SAS International har hatt en POSITIV utvikling i år.

Nå var det vel Bizflyer som startet?
;-)

Ja, men jeg tolker innlegget ditt mer som at CK ikke kan uttale seg om andre uten at SAS skal være med i diskusjonene. Bizflyer opplevde jeg som ganske saklig. Synes at det er litt for mye av en holdning her på forumet at hvis man uttaler seg om en konkurent så skal ens eget selskap blandes inn uansett.

Nå er det faktisk slik at SAS International har hatt en POSITIV utvikling i år.

Betyr dere at dere har sluttet å blø? Eller blør dere bare litt mindre? Uansett, så kan man vel si at SAS sin IC virksomhet har nok av utfordringer.

Ja, men jeg tolker innlegget ditt mer som at CK ikke kan uttale seg om andre uten at SAS skal være med i diskusjonene. Bizflyer opplevde jeg som ganske saklig. Synes at det er litt for mye av en holdning her på forumet at hvis man uttaler seg om en konkurent så skal ens eget selskap blandes inn uansett.

Det er jeg enig i, men det er sikkert fordi "sitt eget selskap" er enklere å forholde seg til enn AY, BA, LH osv. Man har rett og slett mer kunskap om det.

Var det ikke en pressemelding om at Finnair tjener penger? Med dagens priser på fuel er det vel flere enn AY som sliter på IC, særlig de som har små IC-flåter.

Betyr dere at dere har sluttet å blø? Eller blør dere bare litt mindre? Uansett, så kan man vel si at SAS sin IC virksomhet har nok av utfordringer.

Q1 var negativt - som alltid - men det var det beste (eller minst dårlige) resultatet for SAS International noen gang. Hadde det ikke vært for $140 oil...

Q1 var negativt - som alltid - men det var det beste (eller minst dårlige) resultatet for SAS International noen gang. Hadde det ikke vært for $140 oil...

Nå skal jeg dra denne tråden så mye lenger bort fra AY, men drivstoff er jo en nøkkelkomponent i virksomheten til SAS. Så man kan ikke si at hadde det ikke vært for olja så hadde vi tjent penger. Enten så tjener man penger eller så gjør man det ikke.

Når nettopp oljeprisen har hatt den ekstreme utvikling den har hatt, og dette har gitt opphav til den største krisen i luftfarten noensinne, så er det vel lov å kommentere det. Visst, som du sier hjelper det ikke, men kommentere det synes jeg er helt greit.

Naa har SAS Int. Oeket fueltillegget betraktelig og nok til aa dekke inn merkostnaden. Saa spoers det bare om etterspoerselen holder seg. Butikken har tilgode aa tjene penger dette aartusenet, dog.. I tillegg vil jeg ikke akkurat kalle SAS sitt rutenett for aggresivt eller attraktivt

Naar det gjelder Finnair er det jo ikke lenge siden vi fikk elendig loadfaktorer og resultat presentert langt. Spoers om de ikke har tatt vann over hodet med denne kraftige satsingen.

Time will show

Back