• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CPH rutemuligheder - 2009 TOP 25

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Statistikken fra CPH inneholdt også lister av ubetjente europeiske og skandinaviske destinasjoner:

Top 10
Uservicerede europæiske ruter - CPH 2009 - totaltrafik:
Nr. IATA Destination PAX

1 KYA Konya 13.748

2 TLS Toulouse 13.298

3 BIO Bilbao 12.048

4 MRS Marseille 11.922

5 OPO Porto 11.552

6 VLC Valencia 10.016

7 BTS Bratislava 9.226

8 ADB Izmir 7.928

9 BSL Basel 7.360

10 SVQ Sevilla
 
Top 5
Uservicerede skandinaviske ruter - CPH 2009 - totaltrafik:
Nr. IATA Destination PAX

1 TOS Tromsö 9.850

2 LLA Luleå 9.750

3 HAU Haugesund 8.886

4 OUL Oulu 8.248

5 BOO Bodo 7.774
 
Statistikken fra CPH inneholdt også lister av ubetjente europeiske og skandinaviske destinasjoner:

Top 10
Uservicerede europæiske ruter - CPH 2009 - totaltrafik:
Nr. IATA Destination PAX

1 KYA Konya 13.748

2 TLS Toulouse 13.298

3 BIO Bilbao 12.048

4 MRS Marseille 11.922

5 OPO Porto 11.552

6 VLC Valencia 10.016

7 BTS Bratislava 9.226

8 ADB Izmir 7.928

9 BSL Basel 7.360

10 SVQ Sevilla

Hvilket også viser at CPH er ganske godt dækket hvad angår Europæisk netværk - underserved destinationer er måske derfor i denne sammenhæng mere interessant for CPH end unserved destinationer. De ubetjente destinationer kræver derfor feed i tillæg til O&D med mindre direkte trafik kan stimulere øget volume i disse markeder.
 
Back
Top