Finnair A350 Flyprat-DO 9 October 2015

Someone

Moderator
Medlem
Fredag 9 October har Finnair satt opp A350 på kveldsrotasjonen HEL-OSL-HEL AY659/660. Nå er det selvsagt alltid subject to change som det heter på godt norsk, men jeg har booket meg inn på AY660 9 october som går fra OSL 20:30. Sete 2A bekreftet

Er det flere som blir med?

Jeg har brukt Avios (BA poeng) og booket meg inn i business, men var også ledig i economy. Eventuelt koster en plass i economy under 1000-lappen en vei

Foreløpig er alt veldig løst og uformelt, og jeg driver heller ikke reisebyrå så hotell får folk fikse selv, men har tenkt meg ut noe ala dette:

Tentativt program:

9. october

Ettermiddag/Tidlig kveld: Treffes på OSL for vors og hygge

20:30: Avgang til HEL med A350

22:50: Ankomst HEL. Inn til sentrum, sjekker inn på hotellet også ut på byen. Flere av oss har jo gått på en smell i det sene nattetimer i HEL før

De fleste ser ut som har booket inn på Radisson Blu Plaza

10. October

Man drar enten hjem når man gidder, eller tilbringer helgen i Helsinki

Finnair sine A350 tar 297 passasjerer, så det er begrensningen i antall som kan være med :p

Har booket billett/sete/hotell:

LN-FHU 1A - Radisson BLU Plaza
jcnorway 1D - Radisson BLU Plaza
Martin 1H - Radisson BLU Plaza
Hypern 1L Gjester "Hurvert"s bedre halvdel inn i lounge
Someone 2A - Radisson BLU Plaza
Fnate 2D -Hilton HEL Gjester "Eirik" inn i lounge
Kugalskap 2L - Radisson BLU Plaza
Tristar 2H - Radisson BLU Plaza
Vegardg 3A - Radisson BLU Plaza
TOS_EBG 3D - Radisson BLU Plaza - 1 ledig gjest til lounge
PC 3H
Hickok 3L - Radisson BLU Plaza - 1 ledig gjest til lounge
Scandinavian 4A - Radisson BLU Plaza Gjester "GFL" inn i lounge
LN-TKP 4L
Concorde98 5D - Hilton HEL
OSLFlyer 6A- Hilton HEL Gjester "Hurvert" inn i lounge
wilhelm+1 6D + 6H
pgaa 6L - Radisson BLU Plaza
Jeltzin 7L - Radisson BLU Plaza
Capra 8A
LCH 23L - Radisson BLU Plaza
Hurvert+1 24A + 24B
Spruce Goose 24L - Radisson BLU Seaside
GFL 25L - Radisson BLU Seaside
Eirik 28F
flysas94+1 45L + 45K - Hilton HEL

McDuck - Radisson BLU Plaza

Last edited by a moderator:
Absolutt interessant, hvor mange Avios måtte du svi av?

9000 en vei i business samt 400 og noe kroner i avgifter. Economy lå på 4500 (aner ikke hva avgiftene er der)

Ellers så fant jeg billetter en vei til under 1000kr i economy. Muligens lavere hvis man booker tur-retur?

I følge Finnairs nettsider så er A350 satt opp på 659 (HEL-OSL) og 659 (OSL-HEL) 9. oktober

http://www.finnair.com/no/gb/a350

Det er en feil. Finnair har tre OSL-HEL flighter den dagen (når man går inn på bookingmotoren deres)

AY652 E90
AY656 E90
AY660 359

AY660 er jo uansett A659 sin returflight fra OSL

Jeg har som sagt booket, og bekreftelsen viser en A350. Og det samme gjorde setekartet da jeg reserverte setet

AY658 går ikke på fredager. Forvirringen kommer nok av at på de andre hverdagene så går AY660 17:10 og er den eneste Finnairopererte OSL flighten. De andre er med FlyBe. AY568 går 20:25 på ukedagene, men ikke på fredager. Da flyttes AY660 til klokken 20:30 (5 min forskjell) fra AY658.

Last edited:
I følge Finnairs nettsider så er A350 satt opp på 659 (HEL-OSL) og 659 (OSL-HEL) 9. oktober

http://www.finnair.com/no/gb/a350

658 og 659 står det på den linken, men det må være tyrkleif. Riktige flightnumre er 659 og 660.

Bra initiativ til DO. JEg var litt for triggerhappy med bookingfingeren, og rakk ikke å oppdage tråden fr jeg var bekreftet på AY659 HEL-OSL. Skal heller varme opp 1A for den (u)heldige som skal sitte der ;)

Last edited:
Hei og hå.
Jeg fikset meg billett nå. AY660, Kosher Meal, 2D in yo' face!

Confirmed

Da var AY660 booket i business med Avios[emoji3] Returen og hotell får vi tenke på senere... Sitter i Thailand og knoter på en iPad, så tror det ble noe rot med setereservasjonen. Fikk en feilmelding når jeg ble rutet over fra BA sine nettsider til AY sine... Så enten har jeg 1H eller 2D. Men man sitter sikkert greit uansett...

Edit: Da blir det nok 1H ser jeg av innlegget over[emoji4]

Last edited:
Da var AY660 booket i business med Avios[emoji3] Returen og hotell får vi tenke på senere... Sitter i Thailand og knoter på en iPad, så tror det ble noe rot med setereservasjonen. Fikk en feilmelding når jeg ble rutte over fra BA sine nettsider til AY sine... Så enten har jeg 1H eller 2D. Men man sitter sikkert greit uansett...

Du har 1H :)

Jeg har 2D. Kos deg med varmen

Kan få ID-billetter med de og om de faktisk flyr en 350 så er det fort plass nok. Blir en veldig last minute avgjørelse for min del

Hadde et par Finnair-poeng jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med. Har booket 3A, så vil tiden vise om jeg faktisk har anledning til å delta...

Fikk kansellert min billett HEL-OSL. Nå venter jeg på at BA skal refundere Avios, så jeg får booket OSL-HEL. Foreløpig er de kjempetrege...

Edit: Bekreftet booket, og foreløpig i 2L.

Last edited:
Faaannn.....dette kunne jeg tenkt meg å være med på i business men....4400 NOK....Litt for mye.

Noen som f. eks kan sponse meg med 9000 Avios ( jeg betaler seff for dem, men hadde håpet at det kunne bli under 4400 NOK...;) )
Send meg pm om noen har et hav å ta av :) :) så blir vi enige...;) ;)

Misforstå meg rett , jeg flyr også gjerne økonomi , men hadde så j***ig lyst å fikse C på denne flighten.... Hadde dessverre kun 2556 Avios , men de gikk fløyten her for noen mnd siden pga inaktivitet.Flyr ikke så mye BA.....eller andre OneWorld for den saks skyld..... :rolleyes:

Noen som f. eks kan sponse meg med 9000 Avios ( jeg betaler seff for dem, men hadde håpet at det kunne bli under 4400 NOK...;) )

Det er vel strengt tatt ikke helt lovlig. Du vet man kan kjøpe Avios direkte fra BA? Tror det bør skaffe deg en billett for under halvparten av de 4400.

Faaannn.....dette kunne jeg tenkt meg å være med på i business men....4400 NOK....Litt for mye.

Misforstå meg rett , jeg flyr også gjerne økonomi , men hadde så j***ig lyst å fikse C på denne flighten.... Hadde dessverre kun 2556 Avios , men de gikk fløyten her for noen mnd siden pga inaktivitet.Flyr ikke så mye BA.....eller andre OneWorld for den saks skyld..... :rolleyes:
Jeg har ikke BA-poeng, men hadde neppe brukt 9000 avios på det uansett, sparer heller til longhaul.

Flighten er på på 80 min. Bli heller med å slumre bak i Y med meg for 800 kr, de har da servering der óg! [emoji14] Kan gjeste deg inn i loungen.

(Har ikke booket enda. Må ordne fri osv først.)

Du har 1H :)

Jeg har 2D. Kos deg med varmen

Det er også bassinetsete....så gratulerer :p

Takk Fnate. Varme er det faktisk i meste laget av her nå... men snart er det songkran, så da får man vel kjølt seg ned litt.

Tenkte jeg kunne være barnevakt for deg Someone, hvis du tok med deg guttungen[emoji6] Er nå trygt plassert på 2H, så da har vi beslaglagt den raden[emoji106]

Det er vel strengt tatt ikke helt lovlig. Du vet man kan kjøpe Avios direkte fra BA? Tror det bør skaffe deg en billett for under halvparten av de 4400.

Når jeg prøver å kjøpe Avios får jeg følgende feilsvar ( jeg er innlogget på min Executive Account ) :

Please correct the following errors:

•The Executive Club account you specified is not eligible to purchase Avios.

Noen som har en ide om hva som er galt...?

Back