Finnair A350-DO Live Trip Rapport

Full oversikt over hva som foregår
Samme kameraplassering som på 380.

Ser jeg snart må få meg en tur innom HEL da den finske adresselappen min er skadet.
5a0b9e3808306bc10f22e719c11c898d.jpg

Det var til og med gratis champagne i økonomi ! ...
Vel; strengt tatt var det kortmaskinen til dama som ikke virket, men velsmakende wraps og Nicolas Feuillatte ble til syvende og sist spandert av Finnair. :)
Kred til OY som tilbyr skikkelige saker ombord, i motsetning til Sas´s kjipe musserende. :FINN
Knall tur på første rad i økonomi, kunne godt vart et par timer til ! :)

Som nevnt var flyet utrolig stille. Basert på bildene skulle jeg kanskje tro at kabinen skulle være litt steril og kjip, men følte det overhodet ikke var sånn når man først satt der. Skulle man ha noe og utsette så må det være at denne vil kreve mye renhold og vedlikehold for og holde seg fresh. Blir litt som og ta på seg lyse bukser.
Skjønner også hvorfor de tester maskinen på korte ruter først, da det var noen løse skruer og resetting av underholdningssystemet underveis
Men alt i alt har Finnair her et veldig bra produkt

Var det noe som foregikk på gaten før boarding i OSL ?

Ikke som jeg kunne se iallefall, men nå var jeg heller ikke først ombord...:D
Når det er sagt, tror jeg Someone summerte ganske bra i business. Lenger bak i bussen må andre svare for. Kikket litt gjennom gardina før take-off, og det så veldig fresht ut. :D

Var det noe som foregikk på gaten før boarding i OSL ?

Nei. Det norske pressekorpset som dekket dette kom med den innkommende flighten. Og Finnair fokuserte nok mer på den aller første flighten som var til AMS. Blir litt overkill med markering på hver flight den har

Forresten var det tydelig at crewet var stolte over den nye maskinen

Ja, media fikk invitasjon til gratis visningstur Helsinki-Oslo.

Forresten var det tydelig at crewet var stolte over den nye maskinen

Har hørt at Finnairs A330/340 er ganske slitne? Hva er planen videre for langdistanseflåten?

Har hørt at Finnairs A330/340 er ganske slitne? Hva er planen videre for langdistanseflåten?

A340ene skal ut innen 2017, men ser ut som de fleste vil være borte innen neste sommer da det i S16 kun er HEL-NRT som ligger inne med A340

Deres A330 har vel ganske nylig fått ny business class? Og er jo heller ikke så mange år

Stille og fint bak i bussen, men det bråket når de kjørte ut og inn flapsen skal du leite lenge etter.
Da savnet jeg hørselsvern.
Underholdningen på skjermene var ute av funksjon,
det ble heller ikke i orden på turen.
Av servering fikk vi en tørr muffin og te eller kaffe,
prøvde å få kjøpe noe mer uten hell.
Begrunnelsen var at de ikke hadde noe på en så kort flight.

hurvert

Last edited:
Årsaken til at flapsen bråker, er vel at det ikke er noe særlig motorstøy som kan overdøve den. Ulempen med stillegående fly... [emoji6]

Tilbake på Norsk jord, fikk noen bilder da 350`n ankom HEL i dag etter en tur til Hamburg.

Hvem fikk jappen i panna ???????
Så ingen igjen etter vi ankom HEL........

hurvert

Back