Tror reelt ikke SAS er så interesseret i at have en østgående hub i Helsinki. Jo tak, passagerne vil de nok gerne have, men dubleret feedernetværk koster jo også en del.
Set fra SAS er det bedre med en primær hub med et feedernetværk, evt. suppleret med en sekundær hub hvis den og tilhørende feedernetværk kan opretholdes med få dublerede ruter osv.
Glem heller ikke, at den måde Finnair driver deres hub på, så er det mest fordelagtigt med ruter der tager 24 timer frem og tilbage, hvilket ikke alle deres ruter gør.
Hvis SAS skulle lave noget Helsinki-lign. i Stockholm, ville det nemmeste nok være at lave joint venture med Singapore, Thai, Air China, ANA og Air India, og bede dem lave turn around i Stockholm samtidigt, og så evt. supplere med enkelte ruter selv. Skriver ikke at det er det der sker, men kun at det nok er mere oplagt for SAS end at overtage en hub i Helsinki. SAS mangler jo ikke ligefrem hovedstæder med hub-drømme
Set fra SAS er det bedre med en primær hub med et feedernetværk, evt. suppleret med en sekundær hub hvis den og tilhørende feedernetværk kan opretholdes med få dublerede ruter osv.
Glem heller ikke, at den måde Finnair driver deres hub på, så er det mest fordelagtigt med ruter der tager 24 timer frem og tilbage, hvilket ikke alle deres ruter gør.
Hvis SAS skulle lave noget Helsinki-lign. i Stockholm, ville det nemmeste nok være at lave joint venture med Singapore, Thai, Air China, ANA og Air India, og bede dem lave turn around i Stockholm samtidigt, og så evt. supplere med enkelte ruter selv. Skriver ikke at det er det der sker, men kun at det nok er mere oplagt for SAS end at overtage en hub i Helsinki. SAS mangler jo ikke ligefrem hovedstæder med hub-drømme
