Fin tirsdag fra Lysebu

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra det koseligste rommet på toppen av byen. En liten morgentur i marka før frokost og så blir det opplæring i nytt hotell system. En natt borte holder i massevis…rart hvordan man ikke savner å reise eller fly i hverdagen.

Gjeeesp fra nabolandet. Ble en virkelig god middag i går og denne dagen blir vel ganske enkelt copy/paste av gårdagen.

Morn fra Tønsberg. Frokost og kaffe inntatt og snart avgårde for å levere eldstemann i barnehagen, mens yngstemann får lov til å bli med til helsestasjonen for litt måling og vaksinering

Goodmorgen her en herlig tirsdag. Kaffe i koppen, og nydelse, i solopgangen skær. Klokken er som sædvanlig 7.47, som er dagens bedste tidspunkt, lige midt i morgenmyldretiden. Må i have en forrygende dag :-)

Mornings fra kontoret. Ble sykkel til jobb i morgensolen, da da er halve dagens trening unnagjort. Også i dag skal det følges opp på både hockey og fotball. Ha en fin dag.

Morgen fra tannlegekontoret. Fast greie i august og det suuuuger. Selv om det er null hull. Remedier i munnen og styr... og jeg får ikke glansbilde eller plastikkfigur etterpå en gang. Jeg må betaaaaale. AAAAAAARRRGGH.

Forøvrig dobbelt etc!

God morgen fra Solli plass. Hyggelig med gode hotelldager på tampen av norgesoppholdet. Frokost unnagjort og straks av gårde for litt ærend og en siste runde på Barry’s. innsjekk på LH861/LH510 i boks. 1A på LH510. Det kribler.

God morgen fra Kongsberg. Her er det rolig og fredelig i dag. Kona har dradd på tur og sønnen har kjørt til Bergen. Det går mot en ny cellegift kur nå. Jeg var hos onkiologen for en uke siden og da skulle hun ringe meg om et par uker for å avtale nærmere. Vel, hun ringte i går og vi ble enig om å starte opp allerede neste uke. Denne gangen blir det en mye mildere form en sist så forhåpentligvis slipper jeg unna de verste bivirkningene.

Jeg ryddet konotret mitt for et par uker siden, noe som resulterere i 3 esker med bøker som ble bragt hjem (til kjerringens store fortvilelse). Jeg får vel begynne å sortere litt i dem få bøkene på plass i bokhyllen. Det var forøvrig en stor mengde med bøker som også havnet i cotaineren for papiravfall.

Morgen fra tannlegekontoret. Fast greie i august og det suuuuger. Selv om det er null hull. Remedier i munnen og styr... og jeg får ikke glansbilde eller plastikkfigur etterpå en gang. Jeg må betaaaaale. AAAAAAARRRGGH.

Forøvrig dobbelt etc!

Du får skaffe deg noen diagnoser så slipper du slike kjipe tannlegeregninger. Det er så kjekt å gå ut fra tannlegen med følgende beskjed fra tannlegen: "Da sender jeg bare regningen til Helfo jeg."

Du får skaffe deg noen diagnoser så slipper du slike kjipe tannlegeregninger. Det er så kjekt å gå ut fra tannlegen med følgende beskjed fra tannlegen: "Da sender jeg bare regningen til Helfo jeg."

Eller bo i utlandet, det er utrolig hvor enkelt livet kunne vært om man bare inkluderte tenner i folkehelsa... Jeg drar til tannlegen og får alle grunnbehandlinger dekket, kan allikevel velge å betale for f.eks bedre fyllmateriale, ekstratjenester osv... På den måten tjener de nok til å holde en god tjeneste.

God Torsdag fra EUland. Jeg sørger over Tamima Nibras Juhar, og kjenner på ubehaget av at det har blitt "hipt" å være i mot utleninger, spesielt her i Tyskland. Hvorfor kan man ikke bare være snill og grei med hverandre :(

Det er vel plusser og minuser ved de diagnosene jeg og elefanten hadde fått.

God morgen fra Solli plass. Hyggelig med gode hotelldager på tampen av norgesoppholdet. Frokost unnagjort og straks av gårde for litt ærend og en siste runde på Barry’s. innsjekk på LH861/LH510 i boks. 1A på LH510. Det kribler.

Dærscken! Selveste retroen, D-ABYT. Riktig god tur!

Send gjerne en Tripreport, interessant å høre om du opplever det samme som meg, at fronten «flekse-humper» når det er turbulens. Min mistanke er at den er så jækla lang at mye av ristingen skyldes fleksingen i skroget.

Åkkesom, det er bare å nyyyte turen, du blir tatt godt vare på der foran.

G'morgen. Intet nytt under solen, annet enn at det kun var deilige 15 grader ute på morran. Berneren nøt det.

Paramount+ har endelig startet CL-sesongen, så i ettermiddag blir det Glimt på boksen. Cupvinner- og Messeby-cupene starter ikke overføringer før gruppespillet.

Klokken går, og nå er den 7:67 .... ;)

large.jpg

Dærscken! Selveste retroen, D-ABYT. Riktig god tur!

Send gjerne en Tripreport, interessant å høre om du opplever det samme som meg, at fronten «flekse-humper» når det er turbulens. Min mistanke er at den er så jækla lang at mye av ristingen skyldes fleksingen i skroget.

Åkkesom, det er bare å nyyyte turen, du blir tatt godt vare på der foran.

Retroen går i kveld (ser den har vært en tur innom HHN). Vi drar ikke før i morgen. Men en liten rapport blir det uansett. Tredje og sannsynligvis siste tur helt foran i 747-8…

God morgen fra Kongsberg. Her er det rolig og fredelig i dag. Kona har dradd på tur og sønnen har kjørt til Bergen. Det går mot en ny cellegift kur nå. Jeg var hos onkiologen for en uke siden og da skulle hun ringe meg om et par uker for å avtale nærmere. Vel, hun ringte i går og vi ble enig om å starte opp allerede neste uke. Denne gangen blir det en mye mildere form en sist så forhåpentligvis slipper jeg unna de verste bivirkningene.

Jeg ryddet konotret mitt for et par uker siden, noe som resulterere i 3 esker med bøker som ble bragt hjem (til kjerringens store fortvilelse). Jeg får vel begynne å sortere litt i dem få bøkene på plass i bokhyllen. Det var forøvrig en stor mengde med bøker som også havnet i cotaineren for papiravfall.

Nja beste hadde vært en tannhelsereform. Tror ikke dine diagnoser på noen måte er noe man ønsker å få i retur mot gratis tannlege. Da tror jeg folk flest heller tar den kjipe regninga. En ting jeg stadig ler litt av er folk som forveksler ornitolog med onkolog eller odontolog. Tre helt vidt forskjellige ting, men bare de to sistnevnte har noe med helsevesenet å gjøre da. Et introemne ved Nord Universitet som omhandlet ornitologi ble omtalt som 10 gratis studiepoeng i sin tid, men da lå svarene på multiple choice eksamenen i selve kildekoden på eksamenssystemet... Det gjør dem neppe lenger, AST1010 på UiO et annet emne, men det har også blitt mer komplisert etter hvert (ja jeg har faktisk strøket i det - det er en annen historie)

Jaja god tirsdag, en liten fridag etter helg+jobb i går, men likevel puslet med nok ting.

Back