• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fin 1. mai:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad freifredag og fin 1. mai ønskes fra Ris. Enn så lenge godt pakket inn i tåke…men solen vinner vel frem akkurat som arbeiderne har vunnet frem i tidligere generasjoner. Nå kaffe, forum, nyheter før opphavet skal besøkes. Kinodate med ektemannen i kveld. Nyt dagen du også.

God 1 mai fra t-banen. Da arbeidsgiver hadde en ledig vakt i dag var jeg jo ikke vond å be, det er jo tross alt heftige tillegg som gjelder. Så får jeg heller ta igjen feiring i ettermiddag.

Morn fra Tønsberg. Eple-urverket kunne melde om en perfekt natts søvn, så da må vel dagen bli bra. Som innehaver av enebolig er jo dagen i dag den store "fikse-hjemme-dagen" og lista over snekker- og hagearbeid er lang og fylles kontinuerlig på.
Dagens parole får bli "hold ølet kaldt"

Morn fra Tønsberg. Eple-urverket kunne melde om en perfekt natts søvn, så da må vel dagen bli bra. Som innehaver av enebolig er jo dagen i dag den store "fikse-hjemme-dagen" og lista over snekker- og hagearbeid er lang og fylles kontinuerlig på.
Dagens parole får bli "hold ølet kaldt"
Har man ikke egen gartner er ikke eneboligen og tomten stor nok…#parolepåoslovest

Bonjour fra Paris. Alt fått unna en liten løpetur i vårsolen, så får vel etter hvert få liv i kona. Også får vi komme oss ut å finne en egnet cafe for frokost. 1 mai i Paris så forventer barrikader, brennende bildekk, viva la resistance og puta America. Ha en fin dag.

IMG_3038.webp

God morgen fra Fornebu. Her sperrer tåken fra de med for store hager og boliger for solen, men den vinner nok her også. Fornebu har jo vært arbeidssted fir historisk sterke fagforeninger.

Utsetter joggeturen litt for å kanskje få på plass årets første tur i shorts. Rakk ikke dn forrige helg så da kan jo den brukes til å late som det er lørdag.

Noen som forresten har tips til hva en gjør i Manila?

God morgen fra Bryne. Tåken ble vi åpenbart ferdig med i går, i dag skinner solen fra skyfri himmel. Ikke fritt for at "arbeidernes dag" må brukes til litt arbeid av det slaget som ikke betales i kroner og øre, men som likevel må gjøres for å kunne ha det trivelig. Og så må det vel finnes på noe trivelig....

Bonjour fra Paris. Alt fått unna en liten løpetur i vårsolen, så får vel etter hvert få liv i kona. Også får vi komme oss ut å finne en egnet cafe for frokost. 1 mai i Paris så forventer barrikader, brennende bildekk, viva la resistance og puta America. Ha en fin dag.
Bonjour fra vestkysten, dvs Quiberon.

Om ikke væpna revolusjon samt brenning av bildekk og amerikanske flagg hadde jeg nesten forventet en viss markering og muligens første vers av L’internationale. R’em ska’ jo lissom værra så revvlusjonære dessa franskmenna?

I stedet startet dagen presis klokken 0700 med høylytt tømming av hotellets søppelkasser. Dette ble etterfulgt av en kommunal feiebil som la mye innsats og prestisje i å koste rett nedenfor mitt åpne vindu i 2. etasje.

Da gaten var fri for søppel og rusk var jeg blitt såpass våken at jeg tuslet ned til frokost. Damen i resepsjonen minnet meg på at jeg måtte huske å betale for parkeringen før p-vakten kom for å sjekke rundt 0900.

Noen som harIMG_8703.webp blandet sammen arbeidernes dag med arbeidsdag?

Men solen skinner og croissanten er fersk. (Bakerene er sikkert på jobb de også..!)

God formiddag fra Skøyen - solen har brutt gjennom akkurat når vi skal bakse med oss tunge kofferter til flytoget. Helgen skal tilbringes i Trondheim med konfirmasjon.

God formiddag fra Tananger i finværet.
Vi drar ut på sjøen i dag også. Gårsdagen var fantastisk med vindstille både innaskjærs og utaskjærs.
Satser på at fisken lar seg lure i dag.
Fortsatt god 1.mai

Bildet er tatt i 34knuter nord for rwy 18 SVG

Attachments

• Sola Sjø.webp
    Sola Sjø.webp
    157.2 KB · Views: 8
God morgen fra hagen. Tidlig mimosa-frokost i dag da det blir langlunsj med en gladgjeng nede i sentrum senere. Nå er det kaffe og solstol som gjelder.

G’morgen fra det vestsørøstlige, hvor lyset sakte siger på .. Siste dag her ved kysten, så lang kjøretur venter. Plukker opp bikkjene på veien, så store gledesscener ventes.

Og ‘bukken’ er klar ….

IMG_9252.webp

God morgen fra Santiago. Morgenkaffe og forum før det blir en kjapp løpetur i nabolaget. Deretter setter vi kursen et par timer sørover hvor det blir overnatting og kos på en vingård. Ha en bra dag.

God dag fra Lillestrøm. Her er det vaskedag i dag. Det har blitt vasket bak og under ting og minst et knippe andre steder. Fremdeles gjenstår noe, men det trengs sårt en kaffepause.

Ellers må jeg gi en forsinket short out til crewet på siste nattbalja hjem fra CPH her om dagen. Det var høy stemning. Jeg gikk hjem med gin i lomma og purser gikk rundt i C kabinen med plastglass og champagne 12 minutter før landing. "Dere må drekka ellers kaster jeg den". Det var god stæmning! :)

Ha en best arbeiderdag!

God dag fra Lillestrøm. Her er det vaskedag i dag. Det har blitt vasket bak og under ting og minst et knippe andre steder. Fremdeles gjenstår noe, men det trengs sårt en kaffepause.

Ellers må jeg gi en forsinket short out til crewet på siste nattbalja hjem fra CPH her om dagen. Det var høy stemning. Jeg gikk hjem med gin i lomma og purser gikk rundt i C kabinen med plastglass og champagne 12 minutter før landing. "Dere må drekka ellers kaster jeg den". Det var god stæmning! :)

Ha en best arbeiderdag!
Å vaske seg bak og under bør gjøres minst en gang om dagen…

Dagen startet på Home Hotel Astoria på Hamar. Jeg skal kjøre Mjøsa Rundt på MC. Tradisjonen med å kjøre Mjøsa Rundt 1. mai startet for 54 år siden. Og jeg er med for 25. gang. Hamar - Minnesund - Skreia - Gjøvik - Lillehammer - Brøttumsbakka - Moelv - Hamar. 22 mil, 4 timers effektiv kjøring + pauser. F.eks på Skreia for å se på et fantastisk veteranbiltreff. Det var flere tusen som kjørte mjøsrunden i år med bra vær.

Har det noe med luftfart å gjøre? Vel, vi så veldig mange contrails på himmelen. Sky clear og +23.
20260429_152302.webp

20260501_102335.webp

20260501_105906.webp

God aften, kamerater!!
Her har dagen utelukkende blitt brukt til avslappning, siden arbeiderklassen har fri er det jo ikke så mange tilbud å ty til dessverre.
Godt de er tilbake i morgen så vi i overklassen kan få vår vanlige service.

Nu sprettes rødvinen her. Schkål for pochcher.....

Back