Fikk kun "EBB-poeng" med EBS-kort

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Heisann!

Reiste nylig en t/r-reise. På tur "ut" var alt normalt, EBS stod på boardingkortet og jeg fikk 575 poeng. På retur derimot, stod ingen ting på boardingkortet, og i Passbook (iPhone) stod det "EBB". Forsøkte å endre, men hele tiden stod det samme da jeg kom inn der hvor man endrer EB-nummer: "Snnnnnnnnnnn". Bokstaven S stod der hele tiden, selv om jeg forsøkte å endre til kun EB-nummer, senere EBS+nummer, osv. Det var til ingen nytte. Den første turen var med ikke-poenggivende tur med Widerøe, så jeg tenkte å ta dette opp i gaten før vi dro videre - men på grunn av forsinkelse hos Widerøe så ble det så lite tid at jeg ikke ønsket å forstyrre boarding-prosessen med dette spørsmålet.

Ser i dag at reisen er registrert med grunnpoeng tilsvarende bacis-nivå, selv om jeg er EBS en god stud fremover.

Finnes det noen quickfix? Flyprat.no er jo SAS' beste kundeservice ;-) Frykter at jeg må sende spørsmålet til siestaklubben som brukte en måned på å svare forrige gang.

Akkurat. Det er sannsynligvis årsaken. Takk for raskt svar! SAS' chatter "Ulf" kunne også svare at det ikke lenger skal stå SK*S på silvers boardingkort.

Akkurat. Det er sannsynligvis årsaken. Takk for raskt svar! SAS' chatter "Ulf" kunne også svare at det ikke lenger skal stå SK*S på silvers boardingkort.

Siste her var jo interessant. Hva kan være grunnen til at det fjernes fra Boardingkort?

Det står SK*S hos meg i dag i hvertfall. Høres merkelig ut at det skal fjernes (kun for S..).

Jeg har opplevd samme manglende prosenter selv om jeg ble forsikret om at jeg ville beholde mine 15% ekstra som sølv i inneværende opptjeningsperiode.
Sas Chat er lite hjelpsomme når det gjelder poeng, da må man ringe EuroBonusnummeret (og nei, de har visst ikke mail).
For min del tenkte jeg og avvente til gullkortet er sikret og purre gullmailen på dette tema.

Det høres veldig ulogisk og merkelig ut. Men husk at fasit stort sett er det motsatte av det SAS Chat svarer. ;)

Back