Femten steder i Norge - hvilke?

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Denne burde være grei for folk flest siden det er i Norge. Nå er det ikke alle bildene som er like nye - noe spenning må man vel ha på en lørdag. Det er heller ingen bilder fra Haugesund siden jeg ikke har vært der. God geografisk spredning mener jeg det også er....

1)
Q1.jpg

2)
Q2.jpg

3)
Q3.jpg

4)
Q4.jpg

5)
Q5.jpg

6)
Q6.jpg

7)
Q7.jpg

8)
Q8.jpg

9)
Q9.jpg

10)
Q10.jpg

11)
Q11.jpg

12)
Q12.jpg

13)
Q13.jpg

14)
Q14.jpg

15)
Q15.jpg

1) Fornebu?
2)
3)
4)
5) Flesland?
6) Førde
7) Tromsø
8) Røros
9) Gardermoen?
10)
11) Stord
12) Geilo
13) Værnes
14) Sola
15) Bodø

1 - Fornebu
2 - Hamar
3 - Kirkenes
4 - Brønnøysund
5 - Flesland
6 - Førde
7 - Tromsø
8 - Røros
9 - Gardermoen
10 - Fagernes
11 - Hasvik?
12 - Dagali
13 - Trondheim
14 - Sola
15 - Bodø

Litt kvalifisert og ukvalifisert gjetning her.

8) Minner litt om Røros

11) Skyter litt i mørket og sier Stord (mtp kjerra)

13) Er vel min lokale fykarplats, altså Værnes.

14) Sola.

Her var det ikke mye kjent, men jeg får ta de jeg er mer eller mindre sikker på:)

1. Fornebu
3. Lakselv
7. Tromsø
13. Trondheim
14. Sola

Hva for slags selskap er det som skimtes på bilde 7 fra Tromsø? Det med en gulbrun, tverrgående stripe?

4) Namsos (usikker)

Hadde også lyst å si Namsos, bl.a. fordi det står en buss som ser ut til å ha gamle fargene til Fylkesbilene i NT der, men det er par-tre tign som ikke stemmer..

(Om det nå er Namsos så må jeg vel spise en av hattene mine..)

Hva for slags selskap er det som skimtes på bilde 7 fra Tromsø? Det med en gulbrun, tverrgående stripe?

Det er Spanair med Monarch sin G-MONJ som de opererte sesongen 1999/2000. I perioden på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 tallet da de startet med A321 var det diverse 757 maskiner som ble benyttet.

Hadde også lyst å si Namsos, bl.a. fordi det står en buss som ser ut til å ha gamle fargene til Fylkesbilene i NT der, men det er par-tre tign som ikke stemmer..

(Om det nå er Namsos så må jeg vel spise en av hattene mine..)

Ja, det var bussen jeg la merke til også, men får ikke fjellene i bakgrunnen til å stemme. (Har ikke vært i Namsos på år og dag, så det kan godt være hukommelsen som svikter meg.)

Bilde #4) Bussen kan like gjerne være lakkert i de gamle fargene til Torghatten Trafikkselskap, som har hovedkontor i Brønnøysund. Bildet er i såfall tatt nordover og det er Andalshatten/Hornstinden vi ser i bakgrunnen.

Last edited:
1: X
2: Ørsta/Volda
3: Kirkenes
4: X
5: X
6: Røros
7: Tromsø
8: X
9: Gardermoen
10: X
11: X
12: X
13: X
14: Trondheim
15: Longyearbyen

Ren gjetting uten sniktitt på andres svar :)

1 - Fornebu
2 - Hamar
3 - Kirkenes
4 - Brønnøysund
5 - Flesland
6 - Førde
7 - Tromsø
8 - Røros
9 - Gardermoen
10 - Fagernes
11 - Hasvik?
12 - Dagali
13 - Trondheim
14 - Sola
15 - Bodø

Retter vi nummer 11 til Stord så er dette fasiten. Veldig bra, TCAS :wow::drink

LN-KOG: Har du kategorisert arkivene dine såpass at det går an å finne flere bilder fra Hamar? :)

Selvfølgelig.

Det er 41 bilder tatt i 1988 og 1989. Flest fra ankomst og avgang med Twin Otteren, men også noe fra inne i ScanCraft hangaren.

Selvfølgelig.

Det er 41 bilder tatt i 1988 og 1989. Flest fra ankomst og avgang med Twin Otteren, men også noe fra inne i ScanCraft hangaren.

Hamarspesial på gang i bilde-forumet snart? :D Ikke om du ikke har tid altså...

Nå er jo Hamar en utpost i store intet da - det vet jo du som kommer fra "feil sie ta Mjøsa", men siden du er en hedersmann og innehaver av Holmekollskien - og kløpper på motorsykkel med sidevogn - blir det muligens en ordning ;)

Back