Re: FedEx åpner rute til OSL!
Skal all cargo som kommer inn til OSL sorteres på Berger?
Det nye bygget deres ligger et stykke unna Gardermoen? Hadde det ikke vært bedre med kun et bygg på Gardermoen? For pakkene må vel innom et bygg på GM før de kjøres til det nye bygget før de sorteres og fordeles ut der i fra?
Eller transporteres pakkene fra flyet direkte til det nye anlegget?
Jo, det ligger et stykke fra Gardermoen, men for deg som kanskje ikke er lokalkjent, så ligger det rett ved siden av E6, på veg inn til Oslo. Det som skal være planen, er å kjøre containerene rett av flyet og inn på en lastebil, og kjøre de rett inn til Berger, hvor de tømmes, og pakkene legges i praksis rett inn på bilene til sjåførene. De skal derfor kun innom ett bygg før de er ute for levering, evt. videresending med post.
Hyggelige nyheter! Finnes den en oversikt over cargoruter fra Oslo? Det vil vel ha visse konsekvenser for SAS og andre selskaper når slike ruter åpnes?
Vet vel ikke helt hvilke konsekvenser dette får for f.eks. SAS. De mister selvsagt oss som cargokunde, men ellers er det vel ikke samme type cargo vi konkurrerer om. Cargo som sendes med de og f.eks. Korean, er vel hvis du skal sende større kvanta, som det ikke haster så fælt med, mens vi sender mer pakker/dokumenter som må fram litt raskere - f.eks. det dokumentet som må være i London i morgen, eller de delene som må være fremme på fabrikken i Kina kjappest mulig.
Våre reelle konkurrenter blir vel i så måte DHL, UPS og TNT.
Heisann Martin!
Dette var gode nyheter og store gratulasjoner til dere! Regner med at timing for customs decleration blir bedre slik at frakten fra utlandet kan "flyte" mer igjennom.
BTW: Julepakken fra Texas kom fram til Lier og takk til deg og dere! Pappa er utrolig imponert over service og mener at den moderne julenissen naa bruker FedEx...
Dag
Hyggelig å høre. Beklager at jeg glemte å svare på den siste mailen din (og nå har jeg ikke tilgang til jobbmailen på flere dager).
Vedr. tollklarering, så er det jo sånn at det aller meste av pakker kjøres rett ut, og så har vi en 10-dagersfrist på å fortolle det. I enkelte tilfeller, kan f.eks. tollvesenet ønske å se en pakke, og det vil nok ta like lang tid som det gjør i dag. Forskjellen blir at når en pakke kommer inn på, la oss si en tirsdagskveld, så kommer tollvesenet på onsdagen, og pakken kan kjøres ut på torsdag. Med flyet, vi tollvesenet kunne inspisere den samme pakken på tirsdagen, da pakken nå vil ankomme tirsdag morgen, og pakken er ute for levering allerede onsdag.
Det gjelder jo forsåvidt generelt også: De pakkene som før ankom oss en tirsdags kveld, vil nå ankomme tirsdag morgen, og er levert et døgn tidligere.
Tror det her blir bra, jeg
