FedEx åpner rute til OSL!

Re: FedEx åpner rute til OSL!

Da kom det meg litt info for øret:-)
Kommer en 752F ferry fra "over there" 23. mars og åpner produksjon fra OSL om kvelden 26. mars.
Handlingagent vil bli ROADFEEDERS!

og hvorfor skriver du det med de største bokstavene på tastaturet da?

Første ankomst skal nå være fredag 23/3 klokken 16:00-ish.

Første ankomst skal nå være fredag 23/3 klokken 16:00-ish.

Bare en liten reminder om at maskinen ankommer i morgen - fortsatt skal det være i 16-tiden. Jeg vet dessverre veldig lite om hvilket flightnummer den kommer på, og hvor den kommer fra, men den bør vel kunne finnes på FR24 en stund før. Irriterende nok er jeg på jobb (dog med en slags utsikt til flyene som lander sørfra fra pulten min), så jeg håper noen knipser noen bra bilder i morgen.

Den kommer i mårra ja, blir stående hele helga i opplæringsøyemed. Skal nok få tatt meg en tur på cargoplata og få tatt noen bilder sjøl tenker jeg.

Mulig jeg kommer nedom på Lørdagen, skjer ikke så mye OCC-messig da (Bank i bordet!!)

Var nå landingen jeg hadde håpet på bilder av, da ^_^

Stemmer at det skal øves på den i helgen. Jeg er dog litt skeptisk til å ta med noe kamera, siden jeg egentlig skal lære noe, og en av tingene jeg har lært så langt, er at det ikke er lov med kamera ute på ramp'en :cool:

Da har man fått bekreftet at FDX 5188 kommer inn fra AMS, og skal lande på OSL ca. 17:32 lokal tid.

Og med et veldig forbehold, kan det se ut til at det er N923FD (ex-G-BYAF for Britannia/Thomsonfly) som kommer.

Da har man fått bekreftet at FDX 5188 kommer inn fra AMS, og skal lande på OSL ca. 17:32 lokal tid.

Rettelse: FX9010. Den kan nå trackes på FR24, og tiden jeg oppgav som lokal, er antageligvis zulu, evt. er den forsinket en time. Det er N923FD som er på veg, og den flyr ut over Nordsjøen nå, retning Norge.

og hvorfor skriver du det med de største bokstavene på tastaturet da?

Fordi Roadfeeders ikke har drevet flyhandling før:-)
Javel, de har bil/biler som leverer og henter innenfor gjerdet, men har aldri (så vidt meg bekjent) operert containerloadere og highloadere rundt fly før.
Det vil helt sikkert gå som smurt, men tenker de vil bli fulgt av Spirit med argusøyne en periode;-).

Hilsen R (caps lock disabled)

Kan legge til at FedEx vil få plass 201L en periode da denne har forankringspunkter i bakken til nesehjulet. Etterhvert så vil det mest sannsynlig bli 207 når FedEx har eget nesehjulsanker på plass.

Det er en sikring for at flyet ikke skal tippe bakover og man får et fly som sitter på r....a.

S

Fordi Roadfeeders ikke har drevet flyhandling før:-)
Javel, de har bil/biler som leverer og henter innenfor gjerdet, men har aldri (så vidt meg bekjent) operert containerloadere og highloadere rundt fly før.
Det vil helt sikkert gå som smurt, men tenker de vil bli fulgt av Spirit med argusøyne en periode;-).

Hilsen R (caps lock disabled)

Joda, jeg har god kjennskap til hva roadfeeders gjør og ikke gjør, har jobba her i 5 år i disse dager :colgate: nytt for oss alle dette, og spirit følger sikkert med. Men jeg tror ikke mine kolleger, eller meg for den saks skyld, skulle ha noen dårligere forutsetninger for å lære å handle en cargomaskin enn noen andre her oppe.. :) jenker seg nok til etterhvert.

Jeg skal ikke påstå noe om hvor flinke/ikke flinke Roadfeeders er, men på bildene jeg sitter og kikker på nå på jobbserveren, så har de helt fint klart å tømme maskinen for tomme ULD'er, og fått fraktet de ned hit ;)

Skal selv bortpå Raquel og tafse litt på henne i morgen (les: praksisdelen av kurset), og det var lov å ta med kamera ;)

skal ikke opp dit selv i morgen, jeg skal kurses til uka, så da blir første dagen min fredag, ta imot og sende avgårde. Spennende dette, nye ting å lære seg :-)

skal ikke opp dit selv i morgen, jeg skal kurses til uka, så da blir første dagen min fredag, ta imot og sende avgårde. Spennende dette, nye ting å lære seg :-)

Haha! Ikke bli for forskrekket om han inderen forteller at han elsker deg ;)

Back