FedEx åpner rute til OSL!

Re: FedEx åpner rute til OSL!

Heisann Martin!

Dette var gode nyheter og store gratulasjoner til dere! Regner med at timing for customs decleration blir bedre slik at frakten fra utlandet kan "flyte" mer igjennom.

BTW: Julepakken fra Texas kom fram til Lier og takk til deg og dere! Pappa er utrolig imponert over service og mener at den moderne julenissen naa bruker FedEx... :D

Dag

Skal all cargo som kommer inn til OSL sorteres på Berger?

Det nye bygget deres ligger et stykke unna Gardermoen? Hadde det ikke vært bedre med kun et bygg på Gardermoen? For pakkene må vel innom et bygg på GM før de kjøres til det nye bygget før de sorteres og fordeles ut der i fra?

Eller transporteres pakkene fra flyet direkte til det nye anlegget?

Jo, det ligger et stykke fra Gardermoen, men for deg som kanskje ikke er lokalkjent, så ligger det rett ved siden av E6, på veg inn til Oslo. Det som skal være planen, er å kjøre containerene rett av flyet og inn på en lastebil, og kjøre de rett inn til Berger, hvor de tømmes, og pakkene legges i praksis rett inn på bilene til sjåførene. De skal derfor kun innom ett bygg før de er ute for levering, evt. videresending med post.

Hyggelige nyheter! Finnes den en oversikt over cargoruter fra Oslo? Det vil vel ha visse konsekvenser for SAS og andre selskaper når slike ruter åpnes?

Vet vel ikke helt hvilke konsekvenser dette får for f.eks. SAS. De mister selvsagt oss som cargokunde, men ellers er det vel ikke samme type cargo vi konkurrerer om. Cargo som sendes med de og f.eks. Korean, er vel hvis du skal sende større kvanta, som det ikke haster så fælt med, mens vi sender mer pakker/dokumenter som må fram litt raskere - f.eks. det dokumentet som må være i London i morgen, eller de delene som må være fremme på fabrikken i Kina kjappest mulig.

Våre reelle konkurrenter blir vel i så måte DHL, UPS og TNT.

Heisann Martin!

Dette var gode nyheter og store gratulasjoner til dere! Regner med at timing for customs decleration blir bedre slik at frakten fra utlandet kan "flyte" mer igjennom.

BTW: Julepakken fra Texas kom fram til Lier og takk til deg og dere! Pappa er utrolig imponert over service og mener at den moderne julenissen naa bruker FedEx... :D

Dag

Hyggelig å høre. Beklager at jeg glemte å svare på den siste mailen din (og nå har jeg ikke tilgang til jobbmailen på flere dager).

Vedr. tollklarering, så er det jo sånn at det aller meste av pakker kjøres rett ut, og så har vi en 10-dagersfrist på å fortolle det. I enkelte tilfeller, kan f.eks. tollvesenet ønske å se en pakke, og det vil nok ta like lang tid som det gjør i dag. Forskjellen blir at når en pakke kommer inn på, la oss si en tirsdagskveld, så kommer tollvesenet på onsdagen, og pakken kan kjøres ut på torsdag. Med flyet, vi tollvesenet kunne inspisere den samme pakken på tirsdagen, da pakken nå vil ankomme tirsdag morgen, og pakken er ute for levering allerede onsdag.

Det gjelder jo forsåvidt generelt også: De pakkene som før ankom oss en tirsdags kveld, vil nå ankomme tirsdag morgen, og er levert et døgn tidligere.

Tror det her blir bra, jeg :)

Takk for oppklaringen Martin. Lykke til med nytt bygg. Ny flyrute. Ønsker alt godt og videre vekst! God jul!

En av julegavene jeg gav ble sendt fra USA med forhandlerens raskeste FedEx alternativ for $36. Det tok 6 dager, så om transporten blir kuttet ned med en dag så har det litt å si.

En av julegavene jeg gav ble sendt fra USA med forhandlerens raskeste FedEx alternativ for $36. Det tok 6 dager, så om transporten blir kuttet ned med en dag så har det litt å si.

Det hørtes mye ut, om du med "raskeste" mener International Priority. Vet du om pakken f.eks. lå til tollbehandling på OSL?

Sjekket på FedEx.com, og en International Priority som sendes fra USA 27/12 vil være levert i Oslo den 30/12, altså tre dager. Var det evt. helg i mellom?

Det hørtes mye ut, om du med "raskeste" mener International Priority. Vet du om pakken f.eks. lå til tollbehandling på OSL?

Sjekket på FedEx.com, og en International Priority som sendes fra USA 27/12 vil være levert i Oslo den 30/12, altså tre dager. Var det evt. helg i mellom?

Dette synes jeg heller ikke var særlig raskt. Martin & co må skjærpe seg:p

En liten update: Jeg hørte at man kanskje kan få spottet skjønnheten på OSL allerede rundt den 6/7/8. mars.

Kanskje de kommer tilbake med denne her?

SE-KLX.jpg

Dette var tidlig på nitti-tallet, evnt sent på 80-tallet avhenging av hvordan du regner ;) Jeg har dessverre ikke bilder av annet enn TNT, DHL, Sterling, FOF og en og annen amerikansk DC-8 fra de siste årene.

Bildet er tatt 17. januar 1990 på Fornebu.

Når jeg tenker meg om så var det vel kanskje UPS som gikk med StarAir???..

Da kom det meg litt info for øret:-)
Kommer en 752F ferry fra "over there" 23. mars og åpner produksjon fra OSL om kvelden 26. mars.
Handlingagent vil bli ROADFEEDERS!

Martin, da jeg var pur ung i forrige århundrede var jeg "hjelpemann på bil" ved levering av møbler etc... Trenger dere av og til "hjelpemann på fly" som må være med på lasten ? :colgate:

Veldig bra at FedEx kommer til OSL!

DHL, TNT og UPS er jo her daglig, bare FedExen som mangla å nå kommer den..;)

Får vi håpe på DC10 eller noe i den duren på travle tider med mye cargo? ;)

Eller evt B777F i fra FDX kanskje? ;)

Blir den rullert inn i andre FDX OPS rundt om kring i europa da? :)

Som jeg skriver lenger opp, så skal altså den ene A300-maskinen som betjener Norden i dag (CDG-CPH-ARN, med diverse feedere og lastebiler videre til BLL, MMX, GOT, OSL og HEL), "splittes" i tre 757'ere. En som går CDG-CPH, en som går CDG-ARN-HEL, og den som skal gå CDG-AMS-OSL. I tillegg synes jeg å huske å ha sett noe om en rute CDG-BHX, med en destinasjon til, som jeg ikke husker i farten. Muligens Belfast. Så da har vi minst fire 757'ere som skalm fly ut fra CDG til Norden, AMS og UK.

Back