Fast track OSL

Funker fast track på Osl når man reiser med BA i business?
Eller Swiss?

SWISS HON Circle, Senator and Business Class customers have access to the fast track at Oslo Gardermoen Airport. Fasttrack is located at OSL Terminal 1, Departure level at the east end right next to the standard Passenger Security Control.

Access with 2D barcode on boarding pass:
HON Circle members travelling all classes on SWISS-operated flights
Senators travelling all classes on SWISS-operated flights
Business Class passengers travelling on SWISS-operated flights

http://www.swiss.com/countries/NO/local_content/airports/Pages/oslo_airport.aspx

Re: Fast track utland OSL

Alltid like forvirrende dette.
Flyr Swiss med eco ticket fra OSL-Zürich med Div Star Alliance gullkort, inkl EBG. Kan man da benytte fasttrack på OSL ??

Står vel i klartekst her også: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Fast-Track/

Quote:

SAS Fast Track gjelder for reisende til utlandet med SAS og Widerøe, som:

- reiser i SAS Business
- reiser i SAS Plus
- er EuroBonus Gullmedlemmer uansett billettype, også når du reiser med et selskap i Star Alliance
- reiser i Business med en av våre samarbeidspartnere

Ble nektet fast track i dag. Er og hadde med EBG kortet og skal reise med LX swiss...
Den svenske vekteren var ikke å rikke, han kunne reglene påstod han...

Ble nektet fast track i dag. Er og hadde med EBG kortet og skal reise med LX swiss...

Det der er så utrolig elendig av OSL / G4S. Hvem er det som står for opplæringen av disse menneskene som jobber på lufthavnen?

For øvrig: hvordan er tilgangen til fast track på OSL med *A gullkort fra A3?

Merkelig. Jeg hadde ingen problemer for en drøy uke siden. Men ser av mitt BP fra "Passport" at det ikke står fasttrak .Men siden LX er *A medlem, skulle vel dette fungere, slik som for meg ? Men det kan jo være at det faktisk ikke gjelder for LX , og at jeg slapp gjennom ved en feiltagelse ved å vise til SK*G på mitt printede BP ?

Men med alle forskjellige systemer, handling agents og outsourcede tjenester er det kanskje ikke rart det går litt skjeis i blandt. Men det gjør jo ikke dette mindre irriterende .

Det samme skjedde meg for 2 uker siden da jeg skulle fly med TG. Det ser ut som om en har begynt med en ny praksis. Tidligere har det vært tilstrekkelig med et *A BP og et gyldig EBG kort. Det er ikke nødvendigvis godt nok lenger. Jeg har gått flere runder med EuroBonus om dette, men det koker ned til at EuroBonus-nummeret må ligge inne i bestillingen. Det gjorde det ikke for mitt vedkommende (jeg har alt rekvalifisert meg og trengte poengene i et annet program). Jeg ser at du også har flere *A gullkort så muligens kan det være årsaken i ditt tilfelle også? I så fall hadde den svenske vekteren rett.

Som EBG skal du imidlertid ha tilgang til Fast Track selv om om du krediterer poengene til et annet program, men det må ligge inne i bestillingen. Følgende er sakset fra det svaret jeg fikk fra EuroBonus om dette: "Saken er den: at ditt EuroBonus gullkort nummer (EBG...) må stå i bestillingen, som, det vi kaller FOID." Dette må gjøres før billetten utstedes da FOID ikke kan settes inn senere.

Merk at dette ikke er noe SAS har funnet på. I følge korrespondansen fra SAS skyldes dette Avinor.

Jeg synes dette er en noe merkelig ordning. En har et dagsaktuelt *A BP og en har et gyldig EBG kort. Det er nok for å komme inn i loungen, men en får ikke benytte Fast Track. Jeg har alt klaget til EuroBonus og Customer Care og forslår at andre som misliker denne praksisen gjør det samme. Personlig ønsker jeg at en tar i bruk den gamle ordningen igjen. Det burde være tilstrekkelig å sveipe BP og umiddelbart etterpå EBG-kortet.

Last edited:
Idiotisk opplegg. Alt skal være så jæ*** vanskelig. Hva med vektere som er opplært til å tenke selv og hvor man enkelt og greit gir *A gull tilgang så lenge de reiser med *A.. Er jo ikke vanskelig, er det vel?

Betyr det at hvis man registrerer EBG-nr på check-in for eks hos LX, så vil det heller ikke gå?
Som oftest legger man jo inn nr ved bestilling, men det er ikke alltid like lett ved jobb/reisebyrå.

Finnes det et sted hvor de komplette reglene for bruk av Fast Track fremkommer? Da tenker jeg ikke nødvendigvis bare i forhold til EuroBonus...

Nei jeg tenker ikke i forhold til EuroBonus. Det er vel OSL som "eier" Fast Track selv, og selger denne tjenesten til de forskjellige selskapene?

Finnes det ingen komplett oversikt over hvilke selskaper og bonusprogrammer som har tilgang og hvilke vilkår som gjelder for de forskjellige selskapene/bonusprogrammene?

Men igjen: Har man eksempelvis tilgang som LH Senator (*A Gull) på LX eco billett? Eller A3 (*A Gull) på LH eco billett?

For øvrig: hvordan er tilgangen til fast track på OSL med *A gullkort fra A3?

Skal ikke funke, men hender det gjør det.

Finnes det ingen komplett oversikt over hvilke selskaper og bonusprogrammer som har tilgang og hvilke vilkår som gjelder for de forskjellige selskapene/bonusprogrammene?

Men igjen: Har man eksempelvis tilgang som LH Senator (*A Gull) på LX eco billett? Eller A3 (*A Gull) på LH eco billett?

Ja, hjelp, jeg har også forsøkt å finne ut av sakene, det som er sørgelig er at det ikke er noen felles StarAlliance-regler. Og at det ikke kommer tydelig frem noe sted om hva som gjelder med "fremmede" kort.

F.eks. sier SAS at EBG får tilgang med alle *-gull. Mens har man LH-gull så funker ikke det på en SK-billett hverken på OSL eller CPH, fordi LH ikke vil betale for det (iflg. de jeg har snakket med både på OSL og CPH). I FRA og MUC så er det "alle gull hjertlig velkommen" i fasttrack virker det som, så en smule forvirrende hva man kan forvente.

Har en venn som to ganger nylig har passert med SK økonomi og UA * G... Vil teste det selv 8. nov...

Vi (QR) har også opplevt problemer med at BP-scanneren i Fast Track-slusen ikke plukker opp status på pax i økonomi. For reisende i C, sorry - det heter J nå, går det fint å scanne. Vi deler derfor ut Fast Track-kort til dem som skal ha på innsjekk, men da må man selvfølgelig dit og hente først. Dog har de fleste pax bagasje å sjekke inn uansett, så akkurat den biten er ikke et stort problem.

Er testet, rett igjennom SK med UA MP *G og en gjest.... Søte damen ba om å se kortet, så ok..

Som nevnt ovenfor, kompisen min har gjort det to ganger med UA også...

Står på SK sine sider at kun EBG..

Fasttrack Gardermoen

Noen som har funnet noe logisk mønster i plasseringen av denne?
Hadde visse problemer i går, etter overgang utland - innland.
Strenet direkte mot der den var sist, men havnet i en forbausende lang kø :(
Var da selvsagt havnet i en vanlig kø, og så at fasttrack var flyttet til track 19!!
Tok ikke sjansen på å bytte kø heller, da tiden "kun" var 15 min. på vanlig kø.
Endret seg rimelig fort til 20, og 30 min. dog.....
Selvsagt var SK348 (som vanlig!) lagt til Pir 19, C tilogmed..... :(
Rakk jo akkurat fram, men ikke akkurat med god margin.....
Hvorfor må de drive å flytte på fasttrack - og hvor er tanken at den får sin endelige plass?

Re: Fasttrack Gardermoen

Noen som har funnet noe logisk mønster i plasseringen av denne?

Det har til nå vært prøveprosjekt med fast-track innland og derfor har det vært delt, prosjektet er over og nå så skal det kun være én fast-track som er felles.

Fast track på OSL med KLM Silver?

Kort spm... Kan man bruke Fast Track på OSL med KLM sølvkort? Man har jo sånn Priority ting. Flyr economy btw.

Back