Fare for kabinstreik i Norwegian

I følge NRK.

Like før klokka ett la en optimistisk mekler Dag Nafstad frem en skisse til løsning. Han har god tro på at partene vil komme til å godta denne.

Vad innebär detta avtal med fler fast anställda med högre löner för DYs framtid på längre sikt? Jag har svårt att tro att Björn Kjos är speciellt nöjd.

Vad innebär detta avtal med fler fast anställda med högre löner för DYs framtid på längre sikt? Jag har svårt att tro att Björn Kjos är speciellt nöjd.
At BK flytter hele virksomheten ut av landet tidligere!!

Ellers får jeg gratulere de ansatte med å ha fått igjennom de viktigste kravene, vel fortjent.

Da begynner vel dy-haterne og kvesse blyantene igjen i en annen tråd. Bra at de kom til enighet. Det viser at dy fortsatt er en sunn bedrift. Blir spennende å se når langdistanse operasjonen blir lansert nå. Gratulerer kabinen i dy med bra forhandlinger og gjennomslag for kravene deres.

Jeg tror nok at Kjos smiler i dag. Kabinforeningen har fått en garanti for at eksisterende arbeidsplasser ikke skal bort (noe som han har sagt hele tiden) samtidig som de har fått et tillegg på lik linje med alle ansatte i selskapet.

Godt jobbet Norwegian

Dette kompromisset har vel vært det alle hadde forventet etter avtalen med pilotene. Skjønner ikke helt hvorfor man måtte la det gå så langt før det landet kl. 03 inatt. Men er vel det at det er nå mange av premissene for DY sin videre satsing legges.

Får håpe det ikke har skapt for mye usikkerhet ift. bookingen i oktober. Tar seg vel uansett opp igjen nå.

At du støtter streikebryteri får stå for din regning...

Enig eller ikke, men i Norge så er faktisk streik en lovlig aksjonsform.

Rett nok er streik en lovlig aksjonsform. Det er også streikebryteri.

Men det er ikke en aksjon mellom de som streiker og meg som kunde. Det er derfor ikke kunden som bedriver eventuell streikebryteri.

Men, Pjokken, forklar meg nå hvorfor jeg som kunde skal bære kostnadene ved en konflikt mellom en arbeidstaker og en arbeidsgiver?

Vidar

Som sagt, begrepet streikebryteri har blitt dratt alt for langt i dette landet. Streikebryteri er når et medlem i fagforeningen ikke følger streikevedtaket og jobber når han ikke skal eller ta over jobben til noen som er i streik. Og ja det er fullt lovlig.
Kunden er ingen streikebryter når fortsetter sitt kundeforhold.

Sikkert vanskelig spm i dette forum, men hvilken avtale kom de frem til?
Leser de har gitt DY spillerom ved åpning av nye baser, ble det slik som hos pilotene at de gir selskapet ok for innleie av kabinpersonale i 2 år?

Hva med arbeidstid? Ble det å fly etter subpart q eller?

Back