Nogen der ved noget om forhandlingerne ???
Det er jo lige op over med deadline .
Hilsen Ole
Muligheten for at Kjos "pensjonerer seg" er nok større enn mange tror. Hvis de ansatte tvinger Norwegian utvikle seg i en retning han ikke selv tror sier han jo rett ut at Norwegian bør få andre eiere. Han mener at Norwegian i et all europoeisk marked må kunne operere under tilsvarende betingelser som andre europeiske selskaper. Nektes dette i Norge må selskapet få hjemmehavn i et annet land.
For Kjos er det en enkel sak. Lett kan han bytte sine Norwegian aksjer med aksjer i f.eks. EasyJet (med betingelse av at resterende Norwegian akjsonærer får samme tilbud) og vips på en kveld er Norwegian engelsk eid. En måned etter er all operasjon og drift flyttet til England. EasyJet kan forsatt bruke Norwegian navnet om de vil og de flyvende ansatte får kanskje tilbud om ansettelse i de engelske Norwegian.
Kjos sier at Norwegian kan enten; 1. under tiltangend ubalansert konkuranse operere som et rent skandinavisk lavpris selskap med 40-50 fly eller 2. opererere like konkuransedyktig som enhvær annen i hele Europa med 100-150 fly.
Kjos har valgt alternativ 2. Som investor er han kun insteresert i den utviklingen. Han kunne kanskje å fortsette å lede Norwegian under alternativ 1, man da ikke som eier. Uansett vil det neppe være kjøpere som vil betale nok for et slikt skandinavisk eierskap uansett. Da får nok Kjos mye bedre pris ved å selge til EasyJet eller mange andre utenlandske operatører.
Dette er ihvertfall hva Kjos SIER at han akter å gjøre. Så får man velge å tro ham på det eller ikke. Uansett er det Kjos som bestemmer om Norwegian har en framtid som norsk selskap eller ikke. Så rå er nok kapitalismen, selv i sosialistiske Norge.
Meklingsmannen sier at om det blir en løsning, så kommer sannsynligvis ikke den før tett opptil fristen går ut, 23:59. (Han sier også at partene står LANGT fra hverandre, så dette kan jo bli 'spennende')
Er det norske crew som flyr rutene til Polen ( Krakow ) ? .
Jeg har ikke sett intervjuet, men du glemte "ingenting er klart før alt er klart" og at han er "optimist".
Kan Norwegian komme til å leie inn andre selskap for å fly sine ruter som er i streik?
http://e24.no/naeringsliv/dette-flyet-kan-hindre-passasjerkaos/20284464
Dette flyet kan hindre passasjerkaos
Wow! Superfly !!! :stir
Kan Norwegian komme til å leie inn andre selskap for å fly sine ruter som er i streik?
Flyr gjerne med jettime om det skulle være en mulighet. Så vant med -300 i nord så skal gå helt fint![]()
Flyr gjerne med jettime om det skulle være en mulighet. Så vant med -300 i nord så skal gå helt fint![]()
Veeel.Så lenge jeg kommer meg dit jeg skal, driter jeg i alt annet...![]()
Du mener vel ikke med at passasjerene som skal ut og fly i morgen skal være solidariske og la vær å fly dersom de får fyllt opp med fly fra andre selskaper!?At du støtter streikebryteri får stå for din regning...
Enig eller ikke, men i Norge så er faktisk streik en lovlig aksjonsform.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.