Er det forresten noen som har et ovenfra bilde over FBU fra 90-tallet, med apron-marking synlig??
Og er det noen som kan bekrefte at det fantes en helipad nede ved sjøflyhavna kro?? Hva ble den brukt til i såfall?
Lars-Petter
Er det noen som vet hva som skjedde med alt flyplassutstyr som ikke ble overført til OSL etter stengingen i -98? Tenker på alt fra taxiway/rwy skilt, docking system ("airport safe docking system" v/pir C), til bagasjetraller osv?![]()
Hei igjen og god sommer godtfolk!
Nytt spørsmål: Er det noen som vet hvor og hvor lenge disse flyvrakene (heron og dc9) var/befant seg på FBU?
http://www.airliners.net/photo/Unti...0584832/&sid=b8f4b3bcc70ee3f1006c2a3e8fc8d9c7
Ja, begge retninger kunne brukes for landinger, men det var kun i nødsfall og kun for de med sterke nerver. Likedan kunne man ta av sørover med større fly (01) men ikke nordover pga terrenget.
Moro å se på var det alltid.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.