Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Er det forresten noen som har et ovenfra bilde over FBU fra 90-tallet, med apron-marking synlig??
Og er det noen som kan bekrefte at det fantes en helipad nede ved sjøflyhavna kro?? Hva ble den brukt til i såfall?
Lars-Petter
Er det noen som vet hva som skjedde med alt flyplassutstyr som ikke ble overført til OSL etter stengingen i -98? Tenker på alt fra taxiway/rwy skilt, docking system ("airport safe docking system" v/pir C), til bagasjetraller osv?![]()
Hei igjen og god sommer godtfolk!
Nytt spørsmål: Er det noen som vet hvor og hvor lenge disse flyvrakene (heron og dc9) var/befant seg på FBU?
http://www.airliners.net/photo/Unti...0584832/&sid=b8f4b3bcc70ee3f1006c2a3e8fc8d9c7
Ja, begge retninger kunne brukes for landinger, men det var kun i nødsfall og kun for de med sterke nerver. Likedan kunne man ta av sørover med større fly (01) men ikke nordover pga terrenget.
Moro å se på var det alltid.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.