• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fakta og spørsmålstråd

Re: Fakta og spørsmålstråd

Har vel ikke skrevet dette før, men i juli 1998 (den siste sommeren på FBU) var det en lørdagskveld med spesielle vindforhold som gjorde at en drøy time på kvelden var det kun bane 01 som var operativ for ankomster.

Da kom bla a BA´s kveldsfly fra LHR inn over Langoddveien, og den B757´en er det største flyet jeg har sett på landing bane 01
 
Re: Fakta og spørsmålstråd

Nei, sørfra kom de gjerne inn over Huk/Bygdøy hvis sikten var god. Spesielt om sommeren. ;)

Kun mindre fly kunne svinge inn over Huk. Jeg så en Lufthansa 737 forsøke seg tre ganger før han forsto at det kunne aldri bli noen stabilized approach ut av det. Vi brukte Aker Brygge som turn in point for visual på 24, og det gjorde LH også etterhvert.
 
Re: Fakta og spørsmålstråd

Jeg så en Lufthansa 737 forsøke seg tre ganger før han forsto at det kunne aldri bli noen stabilized approach ut av det.

Nakenstranda paa Huk var godt kjent blant LH's piloter .... Jeg hadde en flight en gang hvor de gjorde en goaround for saa aa komme tilbake med noeyaktig samme path .. Spurte for fleip da jeg kom i cockpit om de sjekket ut nakenstranda, og kroppsspraaket tydet paa at jeg var veldig naere bullseye ... :lol:
 
Back
Top