RH
ScanFlyer Blue
Færre har bonuskort
Avinor har undersøkt hvor mange av utlandspassasjerene første kvartal i år som hadde bonuskort.
41 % har ett eller flere bonuskort og en tredel av disse bonuskortet få innvirkning når de bestiller. Det kan da ikke selskapene være fornøyd med.
Sitat fra undersøkelsen:
Om lag 40 prosent av passasjerene har bonuskort, mot nesten 50 prosent for bare to år siden. Bonuskortene er altså mindre utbredt nå enn tidligere. Årsaken kan være at en
ikke lenger opptjener bonuspoeng på reiser innenlands, dermed blir ordningen
mindre interessant for mange.
Når det gjelder spørsmålet om bonuskortet har påvirket valg av flyselskap på
reisen, har det vært små endringer siden 2003. Én av tre svarer at bonuskortet har
hatt betydning for valg av flyselskap på den reisen de gjennomfører.
I 2003 hadde 48 % bonuskort i ett eller flere selskap, i 2005 41%.
kilde Avinor
http://www.avinor.no/Norsk/Trafikk/Reiseundersokelser/Reisevaneundersokelsen_1._tertial_2005/filestore/Reisevaner1t-2005.pdf
Avinor har undersøkt hvor mange av utlandspassasjerene første kvartal i år som hadde bonuskort.
41 % har ett eller flere bonuskort og en tredel av disse bonuskortet få innvirkning når de bestiller. Det kan da ikke selskapene være fornøyd med.
Sitat fra undersøkelsen:
Om lag 40 prosent av passasjerene har bonuskort, mot nesten 50 prosent for bare to år siden. Bonuskortene er altså mindre utbredt nå enn tidligere. Årsaken kan være at en
ikke lenger opptjener bonuspoeng på reiser innenlands, dermed blir ordningen
mindre interessant for mange.
Når det gjelder spørsmålet om bonuskortet har påvirket valg av flyselskap på
reisen, har det vært små endringer siden 2003. Én av tre svarer at bonuskortet har
hatt betydning for valg av flyselskap på den reisen de gjennomfører.
I 2003 hadde 48 % bonuskort i ett eller flere selskap, i 2005 41%.
kilde Avinor
http://www.avinor.no/Norsk/Trafikk/Reiseundersokelser/Reisevaneundersokelsen_1._tertial_2005/filestore/Reisevaner1t-2005.pdf