• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Facebook-gruppe vil ha Norwegian til Torp

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
En Facebook-gruppe med mer enn 5000 medlemmer legger press på Norwegian for å få flyselskapet til å starte opp ruter fra Torp Sandefjord.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=594451

Det er jo en mulighet for det, men rutenettet begynner å bli ganske stort for en flyplass av Torps størrelse. F.eks. kunne Nice og andre middelhavsruter være en mulighet for Norwegian.
 
Last edited by a moderator:
Norwegian snuser garantert på torp, men holder seg nok klokt unna. Norwegian har alt å tape ved å gå i strupen på Ryanair.

Men med tiden kan ting fort snu:) Ikke umulig at Norwegian ønsker å utfordre Widerøe på noen av innenriksrutene.
 
Tja - i Norwegian sin ledelse så sitter det vel en som var ansvarlig for Braathens oppstart og drift av innenriksruter fra/til Torp. Det kan vel sikre WF fortsatt monopol...

...men du verden så morsomt om Norwegian ga litt konkurranse tilbake til Ryanair.
 
Jeg ser slettes ikke bort ifra at tre fire turer i uka Torp-Nordnorge kunne ha vert noe for Norwegian. Fløy WF sin Torp-Bodø i sommer. Wif har selv sagt at dem pr dato ikke har kapasitet til å ha denne på helårsbasis, men dem vurderer dette i det øyeblikk de har fått alle sine Dash8Q-400NG flyene. Om NAX hadde vert litt lur, så hadde dem starta opp når WIF slutter denne ruta, dermed får dem et lite års forsprang på WIF.

Dash8Q-400 er absolutt et bra fly, men en B737 hadde ikke vert å forakte. Torb-Bodø-Tromsø-Bodø-Torp trur jeg kunne godt greit en tre fire ganger i uka.
 
Tja - i Norwegian sin ledelse så sitter det vel en som var ansvarlig for Braathens oppstart og drift av innenriksruter fra/til Torp. Det kan vel sikre WF fortsatt monopol...

...men du verden så morsomt om Norwegian ga litt konkurranse tilbake til Ryanair.

Måtte ikke BU fly såpass får å ha muligheten til å få firmakontrakter! BU kunne f.eks sendt F50 til DY til Torp i stedenfor en stor 737.
 
Jeg ser slettes ikke bort ifra at tre fire turer i uka Torp-Nordnorge kunne ha vert noe for Norwegian.

Nei, slike frekvenser funker ikke innenlands. Du må ha minimum to daglige. Uten det tvinger du forretningsreisende til å bruke forskjellige flyplasser på ut- og hjemreise, og det er lite salgsvennlig. Mange kjører jo også, så hva gjør man med bilen?

Det ser ut som de har en viss suksess fra Rygge, men å satse på Torp vil også undegrave dette markedet hvor de neppe har råd til å miste så mye som en pax.
 
Back
Top