"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Idiotisk. "Vanlige" mennesker aner jo lite om codeshare og vil vel kunne gå på en blemme her? Om det finnes vanlige som er med på galskapen. Slo vel ihjel mitt eget innlegg der ;-)

Helt enig! Når du bestiller på sas.no så må du være over middels interessert for å vite at det er en flyging operert av andre. For med codeshare får du jo ett SK flight nummer, og det kommer ikke frem i kampanjen at det må være SAS metall.

He he... synes allerede synd i den som skal nekte meg EBG etter dette stuntet....codeshare eller ei.....

Jeg tok også kontakt og fikk nesten samme svar som Cecilie; Flighten må være på SAS og KRS-CPH-NCE-CPH-KRS teller ikke selv om vi har SAS CPH-NCE-CPH. Kjipt.

Du snakker med Erik
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: Hei. Har registrert meg på Eurobonuskampanjen der vi kan få gull for 2 turer t/r norden-europa i Plus. Jeg vil reise KRS-CPH-NCE-CPH-KRS (Dagstur, snu i døra, retur samme fly i NCE). er det slik at den ruten (ikke) vil kvalifisere (...) om KRS-CPH er med widerøe? Betingelsene var litt uklare der.
Erik: 0Det kan vi inte garantera då det måste vara rena SAS flyg.
Du skrev: Så selv om CPH-NCE er på SAS fly (Og dermed Norden-Europa) så er det ikke sikkert vi kan få den godkjent så lenge den ikke er på separat booking?
Erik: Nej.

Jeg tok også kontakt og fikk nesten samme svar som Cecilie; Flighten må være på SAS og KRS-CPH-NCE-CPH-KRS teller ikke selv om vi har SAS CPH-NCE-CPH. Kjipt.

Du snakker med Erik
Du skrev: Hei. Har registrert meg på Eurobonuskampanjen der vi kan få gull for 2 turer t/r norden-europa i Plus. Jeg vil reise KRS-CPH-NCE-CPH-KRS (Dagstur, snu i døra, retur samme fly i NCE). er det slik at den ruten (ikke) vil kvalifisere (...) om KRS-CPH er med widerøe? Betingelsene var litt uklare der.
Du skrev: Så selv om CPH-NCE er på SAS fly (Og dermed Norden-Europa) så er det ikke sikkert vi kan få den godkjent så lenge den ikke er på separat booking?

Dette begynner vel å bli på grensen til det latterlige!
Når man flyr CPH-NCE-CPH med tilslutning fra KRS er det uansett t/r Norden - Europa. Er det noe med liten skrift i invitasjonen her vi har oversett, eller skal de redde seg inn fra å gi ut for mange gullkort ved å nekte i etterkant pga bagateller?

Tommy777 har vel gode kontakter. Kunne vi ikke be ham kontakte dem for å få klart opp i hva som gjelder her??

Nei! Hadde tenkt å bestille KRS-NCE via CPH. Ett leg på WF burde jo ikke voide uansett spør du meg, vi reiser jo uansett SAS CPH-NCE-CPH.

Nå gjør jo ikke jeg det, siden mine turer er KRS-OSL-NCE-CPH med SAS og CPH-KRS med WF.

Mulig det blir å booke to separate billetter, med KRS-CPH som tilslutning, og så kjøre på med flighter ut fra CPH. Alternativet er jo selvfølgelig connection i OSL, men på de rimeligste avgangene må jeg da vente 6 timer på OSL. Det er jeg ikke interessert i.

Nå er vel alle de billige billettene tatt :p

Merker jeg blir litt oppgitt. Samtidig så har dette sikkert stått med liten skrift ett eller annet sted. Synes det blir veldig merkelig å utelukke WF flighter med SK codeshare, all den tid WF flighter teller som statusflighter i Eurobonus.

Nå er vel alle de billige billettene tatt :p

Merker jeg blir litt oppgitt. Samtidig så har dette sikkert stått med liten skrift ett eller annet sted. Synes det blir veldig merkelig å utelukke WF flighter med SK codeshare, all den tid WF flighter teller som statusflighter i Eurobonus.

Jeg synes det er merkelig at de utelukker t/r CPH-NCE bare fordi man har KRS-CPH t/r i samme billett.

Da jeg ringte og booket om min billett i dag til samme vei tilbake via CPH og forklarte hvorfor jeg måtte gjøre det, var det ingen som sa noe om at den ikke ville gjelde i kampanjen. Burde de ikke det hvis det ikke gjaldt?

Kan dette bare være noen uvitende SAS ansatte (eller ansatte i outsorcet callcenter) som ikke tør å garantere noe fordi de ikke vet det?

For meg synes jeg ikke de kommer noen vei når de sier SAS t/r Norden - Europa. Strengt tatt er det ikke spesifisert verken hvor eller når eller via man må reise. Så jeg forstår ikke hvordan de i det hele tatt kan hevde dette hvis man reiser til og fra samme sted?

Som nevnt håper jeg på at Tommy777 vil ta fatt i dette og snakke med folk som vet hva de snakker om hos SAS.

Du snakker med Erik

Høres veldig rart ut, hva om en bor ved en kortbanelufthavn og er avhengig av WF som tilsutning.

Jeg synes det er merkelig at de utelukker t/r CPH-NCE bare fordi man har KRS-CPH t/r i samme billett.

Mitt "problem" er jo at jeg ikke flyr t/r CPH-NCE, men KRS-OSL-NCE-CPH-KRS. Siden CPH-KRS ikke teller, er ikke KRS-OSL-NCE-CPH lenger å regne som en t/r.

Høres ut som en telefon til Forbrukerombudet og/eller TV2 hjelper deg kan gjøre susen. Evt. VG.

Dere får utnytte at pressen elsker å hate flyselskapene!

Fikk oversendt reglene nå per email fra SAS:

Fast Track to Gold Europe

PARTNER: SK
SIGNUP PERIOD: 30SEP13-06OCT13
BOOKING PERIOD: 30SEP-31OCT13
TRAVEL PERIOD: 30SEP13-31OCT13
WHICH PARTNER PROPERTIES/AREAS: SK

Så kan man jo tolke "which partner properties/areas" som man vil....

Kan ikke forstå annet enn at KRS-CPH-NCE og tilbake må være innenfor her?

Nå har jeg avbestilt mine opprinnelige bookinger, og så må jeg booke nytt nå.. Frister lite med 6 timer på OSL på returen merker jeg :skep

Nå har jeg avbestilt mine opprinnelige bookinger, og så må jeg booke nytt nå.. Frister lite med 6 timer på OSL på returen merker jeg :skep

Hva med bonusbillett KRS-CPH-KRS og så kjøpe CPH-NCE-CPH?

PLUS-reiser ut fra CPH virker ikke som om de er på salg...

Nei så det jeg også.
Dessverre svarer SAS unøyaktig og unnvikende på Facebook. Virker som de ikke er sikre. Nå har jeg spurt mye mer spesifikt på FB og håper på et mer fornuftig svar. Jeg skrev følgende:

Fint om du kunne svare litt mer nøyaktig. Når man har t/r CPH-NCE med SK er det ifølge invitasjonen en t/r Norden og Europa. Det kan da ikke ha noe med saken å gjøre om man flyr WF t/r KRS-CPH som en del av bookingen når det er på SK nr og KRS-CPH-NCE-CPH-KRS også? Eller mener du alvorlig at denne bookingen ikke teller i kampanjen. Håper du er helt sikker på ditt svar. Kampanjen sa t/r Norden-Europa med SAS og jeg kan ikke forstå annet enn at det kravet er møtt med en slik booking. Dette er viktig for meg da jeg ikke vil bruke penger på en billett som i så fall ikke teller med. På forhånd takk for utfyllende svar. PS: Jeg vet at dette gjelder ganske mange!

Så får vi se hva de svarer denne gangen.

Nå gjør jo ikke jeg det, siden mine turer er KRS-OSL-NCE-CPH med SAS og CPH-KRS med WF.

Wops, det fikk jeg ikke med meg, trodde du hadde samme rute som meg. Uansett, uten din post her hadde jeg også gått i fellen med WF selv om jeg hadde en annen rute, så takk for heads up'en ;)

Ser ut som jeg dropper hele forsøket da det blir så uklart.

Last edited:

Til rimelige priser har jeg kun kunnet finde CPH-PRG og CPH-ALC - andre der har fundet noget ud fra CPH til rimelige penge?

"Få raskt et gullkort"

Til rimelige priser har jeg kun kunnet finde CPH-PRG og CPH-ALC - andre der har fundet noget ud fra CPH til rimelige penge?

Kastede mig selv over 2x PRG, men da jeg kiggede sidste uge var der rimelige priser til NCE også. Ville dog gerne begrænse flytiden mest muligt, så PRG var bedst for mig - og billigst ;)

Back