"Få raskt et gullkort"

Re: "Få raskt et gullkort"

Så A - B - C - D - A regnes som openjaw?

Forekommer meg at de tolker dette med tur/retur Norden - Europa noe vel strengt i forhold til hva de skriver i invitasjonen. Jeg reiser jo fra Norden til Europa og tilbake igjen....

Synes dette er merkelig. Har min siste tur 31 okt og venter i spenning på noen som har gjort dette og se hva som skjer med dem i såfall, for dette må jeg vite da jeg ikke har noen sjanse for en ny tur etter den.

Last edited:

Forekommer meg at de tolker dette med tur/retur Norden - Europa noe vel strengt i forhold til hva de skriver i invitasjonen. Jeg reiser jo fra Norden til Europa og tilbake igjen....

Synes dette er merkelig. Har min siste tur 31 okt og venter i spenning på noen som har gjort dette og se hva som skjer med dem i såfall, for dette må jeg vite da jeg ikke har noen sjanse for en ny tur etter den.

Du reiser T/R KRS-NCE, så det er ingen open-jaw. Du bør ha en svært god sak om de sier noe annet.

Du reiser T/R KRS-NCE, så det er ingen open-jaw. Du bør ha en svært god sak om de sier noe annet.

Ville jeg også mene. Men jeg skal være helt sikker i min sak da jeg ikke gidder å kaste bort 6k og 2 dager uten å ende opp med gullkortet!

Enig med Hickok.. Hadde vært noe annet om du reiste A - B - C og deretter dukket opp på D (uten flyforbindelse i bookingen fra C til D) og reiste tilbake til A.

Kan ikke tenke meg til at en reise som starter og ender samme sted og som har samme sted man reiser fra på destinasjonen, regnes som open jaw. I ditt eksempel så vil vel f.eks. KRS-CPH-MAN-OSLO-KRS regnes som en standard t/r og ikke open jaw...? Det ligger ingenting i invitasjonen som sier at man må reise samme rute tur og retur.

"Få raskt et gullkort"

Jeg er jo i samme situasjon som Herr Biz. Da jeg bestilte turen på SAS.no så søkte jeg jo opp den ruta i søket "tur-retur" ikke "enveis" eller noe annet rart.

"Få raskt et gullkort"

Det SKAL vises på boardingkortet, men det skader sikkert ikke med en utskrift hvis UA-dragene har en dårlig dag ...

Nope, boardingpassene har en lei tendens til å vise gammel status en god stund etter oppgradering. Ville heller satset på å vise det virtuelle kortet i SAS-appen.

Mye open jaw usikkerhet her, det betraktes kun som single open jaw når det er en surface sector, altså et åpent gap ved origin > eller destination <
KRS-XXX-NCE-YYY-KRS er selvsagt tur/retur

Man har også double open jaw, det er når det er surface/åpent gap både ved origin og destination (f.eks. OSL-FRA / MUC-CPH).

Litt OT, men hvordan anses type OSL-XXX-TRF , XXX-LHR/LGW-XXX etc på generell basis?

Litt OT, men hvordan anses type OSL-XXX-TRF , XXX-LHR/LGW-XXX etc på generell basis?

Så lenge det er samme metropolitan area (som OSL/TRF/RYG er, og LHR/LGW/LCY/STN m.fl. er) er det vanlig t/r.

"Få raskt et gullkort"

Fikk en tlf fra SAS om at WF-legs ikke godtas. Da må jeg finne på noe nytt.

Jo, til Aberdeen

Og Newcastle. :colgate:

La meg understreke meg selv; Jeg tenkte på Cecilies bookinger. Blir det altså regnet som openjaw hvis man flyr SAS KRS-OSL-NCE og deretter NCE-CPH med SK og CPH-KRS med WF.

Sitter med SAS på tlf nå for å endre så jeg får rene turer. Dvs OSL-NCE-OSL OG CPH-NCE-CPH så man er på den sikre siden.

"Få raskt et gullkort"

Idiotisk. "Vanlige" mennesker aner jo lite om codeshare og vil vel kunne gå på en blemme her? Om det finnes vanlige som er med på galskapen. Slo vel ihjel mitt eget innlegg der ;-)

Om det finnes vanlige som er med på galskapen.

Neppe! :colgate: Bare Flynerder som gjør slikt, og de kan alt dette utenatt og drømmer ofte om det om natta i tillegg!:stir:drink:fly:lol:

Fikk en tlf fra SAS om at WF-legs ikke godtas. Da må jeg finne på noe nytt.

Nei! Hadde tenkt å bestille KRS-NCE via CPH. Ett leg på WF burde jo ikke voide uansett spør du meg, vi reiser jo uansett SAS CPH-NCE-CPH.

Back