• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Få ordre på A380 og B747-8

CFN_001

ScanFlyer Blue
Få ordre på A380 og B747-8

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10045951

Både Boeing og Airbus er sikre på at gigantfly er løsningen på fremtidens trafikkproblemer både i luften og på bakken på flyplassene - men i år har ordreinngangen vært tilnærmet på stedet hvil.
VG Nett følger

Boeing kan melde om fem ordrer på den splitter nye jumboen av typen 747-8, og Airbus har bare fire ordrer på toetasjeren A380 i 2012. Airbus regnet med å selge 30 A380 i år.

------

Det ligger nok mye i det som sies at mange selskaper går heller for litt mindre fly med to motorer, som også gir dem større fleksibilitet. Så er det vel også store kostnad forskjeller på å vedlikeholde en A380 kontra en A330?
 
Re: Få ordre på A380 og B747-8

Synes å huske en gang i tiden at da Airbus bygget A380, så sa Boeing at de heller hadde troen på et flymarked hvor det var mer point-to-point (les: 777, 787) - med mindre hubvirksomhet - og dermed var det ikke bruk for fly av A380-størrelsen...
 
Re: Få ordre på A380 og B747-8

Det stemmer at Boeing argumenterte sterkt for punkt-til-punkt operasjon istedet for det gamle nav-eikesystemet da Airbus 380 ble lansert. Lengre ned i VG-artikkelen står det også at man forventer en økning i salget av disse flyene etterhvert som megabyene vokser frem. Da kan man fly punkt-til-punkt med A380...
 
Back
Top