• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus og Boeing 2021 ordre

Ikke mye bevegelse i ordreboken til Airbus i september. 1 ACJ319neo ble bekreftet bestilt, og det var heller ingen kanselleringer booket
 
Boeings september ordre:

777 Partners: 6 737 MAX (Trolig for Flair eller Bonza)
Tyskland: 5 737-800A/p-8
Fedex: 1 777F
Ukjent kunde: 10 737 MAX
Ukjent kunde: 5 777F

Kanselleringer:
737: -4
787: -1

Endringer ASC 606 kanselleringer
737: +19
777: +7
787: -14

Netto hittil i 2021: 349
 
22 nye ordre for Airbus i oktober

Jet2: 15 A321neo
Pegasus: 6 A321neo
Sky Express: 1 A320neo

Samtidig har Alaska Airlines kansellert de 30 A320neo ordrene de arvet fra Virgin America, slik at totalen ble -8 i måneden
 
2 777F fra Mærsk og 8 737MAX fra en ukjent kunde, ble booket av Boeing i oktober

1 737 og 2 787 ble kansellert, dog ble en tidligere kansellering (ASC606 justering) av 17 737 MAX reversert
 
Brutto 318 nye ordre for Airbus i november

IBOM AIR: 7 A220-100, 3 A220-300
AIRBUS DEFENCE AND SPACE, S.A.U: 2 A330-200 (MRTT)
FRONTIER AIRLINES: 91 A321neo
WIZZ AIR: 102 A321neo (ink 27 XLR)
JETSMART: 23 A321neo (ink 2 XLR)
VOLARIS: 39 A321neo
ITA AIRWAYS: 7 A220-100, 11 A320neo, 10 A330-900
JET2: 6 A321neo
PRIVATE CUSTOMER: 1 A320neo (ACJ)
EASYJET: 12 A320neo
UNDISCLOSED: 4 A330-300 (trolig maskiner som egentlig skulle til HNA/Hainan, men aldri levert, og i hvertfall 3 skal til Vietjet nå)

Samtidig har du boooket 75 kanselleringer i november:
10x A220-100 (Undisclosed order)
52x A320neo
13x A321neo
 
Boeing booket følgene ordre i November:

777 Partners: 30x 737 MAX
Akasa Air: 72x 737 MAX
Unidentified: 7x 737 MAX

Kansellering: -18 737 MAX + -7 i såkaldte ASC606 kanselleringer
 
Airbus booket følgene ordre i desember:

CMA CGM : 4 A350F
CARLYLE AVIATION: 1 A220-300
AIR LEASE: 25 A220-300, 79 A321neo, 5 A330-900,7 A350F
AVIATION CAPITAL: 15 A320neo, 25 A321neo

Kanselleringer:
-5 A350-900
-2 A350-1000
-7 A320ceo
-8 A220-300

Det betyr at f.eks KLM/Transavia ordren ennå ikke er firm.

Total ble dette da Airbus netto ordre i 2021

A220-200: 4
A220-300: 34

A319neo: 2
A320ceo: -7
A320neo: -84
A321neo: 526

A330-200: 3
A330-300: 5
A330-900: 22

A350F: 11
A350-900: -5
A350-1000: -4

Netto Totalt = 507
 
Boeings desember ordre:

Allegiant: 50x 737 MAX
Southwest: 7x 737 MAX
Atlas: 4x 777F
UPS: 19x 767F

Også ble 1 737 MAX kansellert og 1 777 tatt som ASC606 kansellering

Netto ble dette da Boeing ordre i 2021

737MAX: 395
747: 5
767: 65
777: 103
787: -33

Totalt: 535

767 og 747 ordrene var primært fraktere og for 777 var det en ca 50:50 fordeling mellom fraktere og tidligere kanselleringer som ble reversert
 
Back
Top