• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IND Air India - status og flåte

Første 787-9 fra deres egen bestilling levert. Dagen maskiner kom jo alle gjennom oppkjøpet av Vistara.

1768031118909.webp

Skulle nesten tro det var Lufthansa som stod ansvarlig for setene i de nye 787-9 hos Air India, for det mangler noen sertifisering til at alle kan brukes og enkelte funksjoner må ennå være avskrudd.

Air India (AI, Delhi International) will block 18 economy class seats and restrict the functionality of its business class seats when it debuts the newly delivered B787-9 on February 1, 2026, the Press Trust of India (PTI) has reported.

Ytterligere 30 MAXer bestiller, i form av 20 -MAX 8 og 10 -MAX 10. Visstnok tiltenkt datterselskapet Air India Express. Itillegg så konverteres ordre på 15 A321neo til A321XLR.

Air India orders 30 extra Boeing 737 MAXs, converts Airbus A321neos into XLRs

Re: Air India på storhandel - og annet flåtenytt

Første A320neo i de nye fargene leveres snart, og samtidig kommer de med nytt interiør. Inkludert en slags premium economy, dog kun snakk om bedre benplass. Mens business er av typen "amerikanske lenestoler"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

GQa9u-vWUAAoCLv

GQa9uO2XAAA1YwZ

53798154715_bd23a72629_k.jpg

Jeg har blitt ganske fan av Air India’s Premium Economy etter å ha tatt det litt de siste månedene (DEL-KUL, DEL-BOM, BOM-CMB, CMB-BOM, BOM-BKK).

Det kan kanskje virke som om det bare er ekstra benplass (7.5 kjærkomne cm) og justerbar nakkestøtte, men det myke produktet er knallbra. Ganske mye bedre enn det meste av eurobusiness. Pre-departure vann eller juice (noen rapporter om prosecco uten at jeg kan huske det eller ønsker være bekjent av å konsumere prosecco), en egen dedikert FA til kabinen, streng disiplin på stengt gardin, varm/kald klut avhengig av rute, og valg mellom 3(!) varmretter på alle rutene: vestlig/destinasjon og to indiske, en kjøtt og en vegetar og siste virker være vegetar til frokost og kjøtt resten av dagen. Uten status kommer premium economy med egen skranke på innsjekk uten noe særlig kø, prioritert ombordstigning og ekstra bagasje (Blir veldig relevant når TG status-matchen går ut til høsten). Ganske greit øl og sprit-sortiment på internasjonale ruter (innenriks er tørrlagt og vinutvalget er etter min smak generelt dårlig i Asia).

Jeg betalte omtrent 4-700kr ekstra for en enveis og kommer til å fortsette gjøre det. Business på AI narrowbody er veldig bra (ble OpUp DEL-KTM), men premium økonomi er halv pris og godt nok. Basert på mine erfaringer vil jeg tro yielden (eller prisen) kommer til å gå oppover de neste årene.

Basert på mine erfaringer med AI i 24/25/26 tror jeg det fort kan gå veien for dem, selv om indiske venner ikke er like optimistiske og påpeker at Tata-familien må få orden på hvem som blir arvtaker og hvordan prioriteringene blir.

Noen andre som har flydd AI i det siste? Er det andre som har troen på at AI kan bli et bra flyselskap?

Synd SAS ikke er *A lenger... fungerer dårlig for mitt reisemønster.

Jeg fant noen eksempler på matmenyer i sekken og tok bilde her på hotellrommet i Cebu:

20260224_195541.webp

Har "ufrivillig" hatt en del flighter med Air India i 2024 og 2025. Årsaken er at det har vært tilgjengelig bonusseter til BKK. Har flydd både gammel og ny A320 i C, og ditto i "gammel" 787-8 og 787-9 ex-Vistara. Ny A320neo og de tidligere Vistara-maskinene er veldig bra. Og soft-produktet er også bra, særlig om man liker indisk mat. Det er jo en større oppgradering på gang hos AI nå, så ser ikke bort fra at det også kan bli AI-turer med ordinære billetter i fremtiden.

Back