F-16BM Fighting Falcon Touch-and-go landing at TOS/ENTC

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Den 22 sept var F-16BM Fighting Falcon, Reg 689, cn 6L-8 på flere Touch-and-go landinger i Tromsø:

IMG_2242-2x3.jpg

IMG_2249-2x3.jpg

IMG_2155-2x3.jpg

En fryd før øyet og trommehinnen :)

Fine bilder. Er veldig takknemmelig for at jeg for lengst har dimmet som F-16 Våpensystemassistent og at jeg slipper å pusse gun og flyskrog etter skyteperioder.;)

Fine bilder. Er veldig takknemmelig for at jeg for lengst har dimmet som F-16 Våpensystemassistent og at jeg slipper å pusse gun og flyskrog etter skyteperioder.;)

Takk

Ja det ser ut som en ganske omfattende jobb. Må vel litt sterkere saker til enn Zalo :)

Ser at det er en rakett igjen på høyre vinge. Kan være godt å ha en i reserve til man er hjemme igjen (ikke godt å vite hvem som kan dukke opp langs Norske kysten .....;-) )

Takk

Ja det ser ut som en ganske omfattende jobb. Må vel litt sterkere saker til enn Zalo :)

Ser at det er en rakett igjen på høyre vinge. Kan være godt å ha en i reserve til man er hjemme igjen (ikke godt å vite hvem som kan dukke opp langs Norske kysten .....;-) )
Hehe CRC er et fint middel å vaske med. Henger en AIM-9L på høyre vinge (stasjon 9), og det er et missil og ingen rakett og ineeholder ingen sprengstoffer. ;)

Last edited:
Nice!
Sjeldent F-16 berører Tromsø med nesehjulet?

Ja det er ikke ofte, dette må vær det nærmeste nesehjulet var bakken denne dagen:

IMG_2258-16x9_resize.jpg

ellers er det hovedsakelig dette vi er vant med når det gjelder F-16 :) :

IMG_4082-2x3.jpg

(25.09.2009 13:41:40)

Hehe CRC er et fint middel å vaske med. Henger en AIM-9L på høyre vinge (stasjon 9), og det er et missil og ingen rakett og ineeholder ingen sprengstoffer. ;)

CRC kan brukes til så mangt! :)

Hva brukes en AIM-9L til?

Nice!
Sjeldent F-16 berører Tromsø med nesehjulet?

Ja det skal jeg love deg at det er! Men i slutten av mai var det en som hadde nesehjulet nede i en ukes tid, og den andre var nede i noen timer!;) :up:

CRC kan brukes til så mangt! :)

Javisst kan man det! Det var flotte bilder Dag, hadde jo selv ikke anledning til å ta så mange bilder ved den anledningen...:)

LN-AØR said:
For å spesifisere, AIM-9L inneholder gjerne eksplosiver, men akuratt denne er en treningsrakett (betegnet som "Inert") som mangler stridshode og rakettmotor og bruker tekniske duppeditter (usikker på om de er i stand til å benytte Link 16 for å "snakke" med de deltagende flyene) for å simulere kamp :)

Fine bilder! :)

Last edited:
Back