• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

F-16BM Fighting Falcon Touch-and-go landing at TOS/ENTC

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Den 22 sept var F-16BM Fighting Falcon, Reg 689, cn 6L-8 på flere Touch-and-go landinger i Tromsø:

IMG_2242-2x3.jpg

IMG_2249-2x3.jpg

IMG_2155-2x3.jpg

En fryd før øyet og trommehinnen :)

Fine bilder. Er veldig takknemmelig for at jeg for lengst har dimmet som F-16 Våpensystemassistent og at jeg slipper å pusse gun og flyskrog etter skyteperioder.;)

Fine bilder. Er veldig takknemmelig for at jeg for lengst har dimmet som F-16 Våpensystemassistent og at jeg slipper å pusse gun og flyskrog etter skyteperioder.;)

Takk

Ja det ser ut som en ganske omfattende jobb. Må vel litt sterkere saker til enn Zalo :)

Ser at det er en rakett igjen på høyre vinge. Kan være godt å ha en i reserve til man er hjemme igjen (ikke godt å vite hvem som kan dukke opp langs Norske kysten .....;-) )

Takk

Ja det ser ut som en ganske omfattende jobb. Må vel litt sterkere saker til enn Zalo :)

Ser at det er en rakett igjen på høyre vinge. Kan være godt å ha en i reserve til man er hjemme igjen (ikke godt å vite hvem som kan dukke opp langs Norske kysten .....;-) )
Hehe CRC er et fint middel å vaske med. Henger en AIM-9L på høyre vinge (stasjon 9), og det er et missil og ingen rakett og ineeholder ingen sprengstoffer. ;)

Last edited:
Nice!
Sjeldent F-16 berører Tromsø med nesehjulet?

Ja det er ikke ofte, dette må vær det nærmeste nesehjulet var bakken denne dagen:

IMG_2258-16x9_resize.jpg

ellers er det hovedsakelig dette vi er vant med når det gjelder F-16 :) :

IMG_4082-2x3.jpg

(25.09.2009 13:41:40)

Hehe CRC er et fint middel å vaske med. Henger en AIM-9L på høyre vinge (stasjon 9), og det er et missil og ingen rakett og ineeholder ingen sprengstoffer. ;)

CRC kan brukes til så mangt! :)

Hva brukes en AIM-9L til?

Nice!
Sjeldent F-16 berører Tromsø med nesehjulet?

Ja det skal jeg love deg at det er! Men i slutten av mai var det en som hadde nesehjulet nede i en ukes tid, og den andre var nede i noen timer!;) :up:

CRC kan brukes til så mangt! :)

Javisst kan man det! Det var flotte bilder Dag, hadde jo selv ikke anledning til å ta så mange bilder ved den anledningen...:)

LN-AØR said:
For å spesifisere, AIM-9L inneholder gjerne eksplosiver, men akuratt denne er en treningsrakett (betegnet som "Inert") som mangler stridshode og rakettmotor og bruker tekniske duppeditter (usikker på om de er i stand til å benytte Link 16 for å "snakke" med de deltagende flyene) for å simulere kamp :)

Fine bilder! :)

Last edited:
Back