• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Evakuering

Utrolig hva "verdensvante" passasjerer skal ha med seg...:angry:

For en idiot da!

Dette får meg til å huske på historien med en av WF's DASH-7'ere. En luring reiste med et eller annet syreholdig i bagasjen sin....

Ved tilfeldig inspeksjon fant man ut at dette hadde rent ut og over kablene til rorene. De var visstnok nesten etset av!

:drunk:

Originally posted by LN-MOW

Ser ut som det dreier seg om et kluthue med probanbeholder i bagasjen .....

Det rare her er at denne baggasjen gikk gjennom sikkerhetssjekken. Røntgenmaskinene skal jo sortere ut slikt:huh:

Originally posted by TG923

Kan "splitter nye" være et begrep som brukes om Norwegians fly?

Skaffer du deg en ny bil, sier du "den nye bilen min" - ikke den gamle bilen min.
Ja, Norwegian leaser, men den er i bunn og grunn splitter ny i det nye eierskapet.

Originally posted by andeik

Originally posted by TG923

Kan "splitter nye" være et begrep som brukes om Norwegians fly?

Skaffer du deg en ny bil, sier du "den nye bilen min" - ikke den gamle bilen min.
Ja, Norwegian leaser, men den er i bunn og grunn splitter ny i det nye eierskapet.

Den nye, ja - ikke splitter nye! :old

Pussig historie. Hva slags propanbeholder er det som ligger i bagasjen og plutselig slipper ut så mye gass at det lager lukt nok til at stuerne merker det under lastingen? Lukter bokstavelig talt rimelig tøff håndtering av bagasjen her...

Kluthue... Vel, med en haug med skiløpere ombord tror jeg - om en først skal spekulere litt - nok det er mer Swix enn ris på propanbeholderen :rolleyes:

Kan garantere deg at det IKKE var fra skiskytterene eller
smøreteamet. Det er veldig mange år siden man brukte den type varmemetoder og da på festevoks, noe som skiskyterene ikke bruker overhode. Dette fordi sintrede såler på den type ski som skiskyterene bruker ikke tåler så høye temperaturer. Da trekker porene seg sammen i sålen og man får en såkalt brendt såle som ikke lenger har den vannavstøtende og drenerende effekten som skien skal ha. Den er heller ikke særlig opptagene av glivoks heller om den utsettes for så høye temperaturer. Derfor bruker skiskyterene og smørerene smørejern og i noen tilfelle strykjern som har en laver varme og lettere regulering!

Jepp, blåseøamper for skismørning utgår! Alle de jeg kjenner, inkludert meg selv, som har mer en 2 skiturer i året har skikkelig smørejern (ett slags spesielt overpriset strykejern fra Swix) eller i det minste ett vanlig strykejern.

Bruker noen brenner på mine langrennski, slalomski eller snowboard blir dynk!

".....men da fikk vi høre
at med propanbrenner ble det mindre styr,
så prøvde vi det,
og da tok skia til Kåre fyr......."

(fra "Påsketur" av Øystein Sunde)

Back