Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Safety...? Alltid bedre med 2 motorer enn 1hva er fordelen med to motorer på en sånn liten maskin? Er det ikke like greit med én motor i snuten a'la Caravan?
EV-55 = Maursluker ver. 2 :drunk:
Safety...? Alltid bedre med 2 motorer enn 1
...sånn bortsett fra at den ikke klarer holde høyden i ising?har ikke vært mange episoder (om noen?) som kan relateres til at Caravan'en kun har en motor.
...sånn bortsett fra at den ikke klarer holde høyden i ising?![]()
KUNOVICE – June 24, 2011 – The prototype of the new airplane EV-55M made its first take-off from Kunovice airport in the Czech Republic today. The airplane crew consisted of Evektor test pilot Josef Charvát and military pilot Major Jiří Hána. The take-off took place at 10:55 a.m. of local time and took 30 minutes. During the flight the EV-55 reach the speed of 125 kts and the altitude of 3500 ft. “The airplane behaved exactly as we supposed – it was easily controllable and promptly reacted to the control interventions“, stated Josef Charvát.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.