Eurocypria vakler

Tror vi kommer til at se en sommer med flere store spetaktulære konkurser - der vil gøre det besværligt for de rejsende - og dyrere.

Er ret glad for at min egen sommerferie ikke kommer til at ske med et vakkelvorent flyselskab.

Hermed er SK,DY,QI vel udelukket :headbang, men så har du jo stadig
FR til første leg :colgate:

Er det noen som vet hvordan det gikk med Eurocypria??? Gikk den konkurs eller ble den reddet av staten???

Vet ikke, men Eurocypria.com lever... Uansett la oss håpe der går bra, nok
konk om dagen.. :)

Dermed forsvant et kjent syn på mange av Norges flyplasser. Eurocypria har flydd charter i mange år, spesielt til distriktsflyplassene. Men om A320'ene med 180 seter vil bli savnet av de reisende tviler jeg på...

Dermed forsvant et kjent syn på mange av Norges flyplasser. Eurocypria har flydd charter i mange år, spesielt til distriktsflyplassene. Men om A320'ene med 180 seter vil bli savnet av de reisende tviler jeg på...
For the record: ECA fløy B738 med 189 seter.
(Endel år siden A320 forsvant ut)

Kan vel også nevnes at ECA er satt opp til å fly følgende neste sommer:
OSL-LCA (4 enkeltflyvninger), BGO-LCA, AES-CHQ, BOO-CHQ, TOS-CHQ

Last edited:
For the record: ECA fløy B738 med 189 seter.
(Endel år siden A320 forsvant ut)

Kan vel også nevnes at ECA er satt opp til å fly følgende neste sommer:
OSL-LCA (4 enkeltflyvninger), BGO-LCA, AES-CHQ, BOO-CHQ, TOS-CHQ

Stemmer det Cedlind, my bad:colgate: Star Tour har vært fast kunde hos ECA, mulig det blir mer charter på DY nå ettersom de forsvinner.

Stemmer det Cedlind, my bad:colgate: Star Tour har vært fast kunde hos ECA, mulig det blir mer charter på DY nå ettersom de forsvinner.
Tok en kjapp titt nå, og Star Tour har nada ECA til sommeren, men DY i store mengder ;)

Det var da som pochker!

Moder'n reiste med dem nedover for halvannen uke siden, og skal hjem igjen på tirsdag. Lurer på hvordan det går? Men de var vel bare charter, så forhåpentligvis finner de vel et annet selskap til å sette opp et fly hvis det lar seg gjøre på så kort varsel?

Hvis noen vet noe her, hadde jeg satt pris på informasjonen!

BF:cool2

Det var da som pochker!

Moder'n reiste med dem nedover for halvannen uke siden, og skal hjem igjen på tirsdag. Lurer på hvordan det går? Men de var vel bare charter, så forhåpentligvis finner de vel et annet selskap til å sette opp et fly hvis det lar seg gjøre på så kort varsel?

Ifølge artikkelen CK siterer har de gjort avtaler med Cyprus Airways om å bringe strandede passasjerer hjem.

Det var da som pochker!

Ifølge artikkelen CK siterer har de gjort avtaler med Cyprus Airways om å bringe strandede passasjerer hjem.
For å være pinlig korrekt så er det ikke snakk om strandede passasjerer.
Slik jeg tolker det så er det en styrt avvikling, med siste flight 13. november, og etter denne dato så tar Cyprus Airways over ansvaret for gjenværende flyvninger. Sesongen for Kypros er i all hovedsak ut Oktober, så er nok ikke så mange flyvningene det er snakk om.

Back